Het moet toch maar gebeuren. - Reisverslag uit Stirling, Australië van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Het moet toch maar gebeuren. - Reisverslag uit Stirling, Australië van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Het moet toch maar gebeuren.

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 Juni 2012 | Australië, Stirling

Het is al meer dan een maand geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven dus het leek me hoog tijd voor een nieuwe!

De afgelopen weken ben ik hard aan het werk geweest en morgen begint mijn laatste week al weer sinds ik Zaterdag naar Melbourne vlieg.

Niet dat ik het hier niet naar mijn zin heb gehad, maar heb begint te kriebelen en ik kan niet wachten tot ik verder ga reizen, meer van de wereld ga zien.

Dus, de afgelopen weken.

In principe heb ik elke werkdag gewerkt, de een wat meer dan de ander maar in de weekenden ben ik vrij en kan ik dus doen waar ik zin in heb. (Behalve uitslapen, te lawaaierig voor dat).

Maar goed, wat heb ik de afgelopen weken gedaan in mijn vrije tijd?

Natuurlijk heb ik Perth en de omgeving hier verkend, rond met de gratis stadsbus en met de trein om leuke dingen te zien, er vliegen hier een hoop vogels rond waar in Nederland goed geld voor word betaald, Lori's zijn hier een ware plaag (tenminste dat idee heb ik).

1 van mijn favo plekken is Hillaries, het is een haven voor luxe boten met restaurantjes, strand en winkels, altijd goed om een paar uur door te brengen.

Ook ben ik naar Kings Park geweest en de botanische tuinen, ze hebben hier een heel ander soort parken dan in Nederland, veel minder gezellig, maar wel mooi, dat dan wel weer.

Natuurlijk kon een dagje dierentuin niet ontbreken, want ik hou van Dierentuinen, dus ook dat heb ik gedaan op een zaterdag. Er zijn toch wel een hoop bijzondere dieren die hier in Australie gewoon in de natuur leven zeg!

Het weekend voor mijn verjaardag was niet tof, in Navolging van Kris had ik flink buikgriep en heb dus vooral in bed gelegen.

4 juni, de dag van mijn 23e verjaardag, was hier een nationale vrije dag in de state dus de kinderen gingen niet naar school, wat betekende dat ik ook vrij was. Van mijn familie hier kreeg ik een kaart, een enrome reep chocola (500 gr) en geld om naar de bios te gaan, wat ik die middag ook gedaan heb. Verder heb ik een hoop kaartjes gekregen voor mijn verjaardag en sommige zijn nog onderweg, en van verschillende mensen een financiele bijdrage, wat natuurlijk ook zeer gewardeerd is!

8 juni vierden we de verjaardag van Kris and Craig met cadeautjes, taart en gezelligheid, dus dat was ook wel leuk.

Vorig weekend ben ik naar Rottnest Island geweest, een eilandje een stuk voor de kust van Perth waar in WWII een legerbasis was, maar nu vooral strand. Vroeger was het gevangenis voor aboriginals, maar nu vooral een vakantie oord. Het tofste was dat ik daar Walvissen en Dolfijnen heb zijn zwemmen, een raar idee want die dieren associeer ik niet met Australia, maar dat is hier dus ook.

Verder waren Nederlanders de eerste europeanen die hier aan land stapten en de lokale Qoukka's voor ratten aanzagen, vandaag de naam 'rat nest / rottnest'

Ook was er een bordje dat liet zien hoever je van alles af was in de wereld, Nederland was ongeveer 14500 KM verwijderd van dat punt, oneindig ver als je er over denkt.

Meer bijzonders heb ik eigenlijk niet gedaan, mijn doel hier was voornamelijk geld opsparen en dat zou niet echt werken als ik het net zo hard weer uit zou geven.

Dat is het voor nu, ik hoop volgende keer weer meer leuke dingen te kunnen vertellen vanuit Melbourne/Tasmania of Cairns (ofzo, wie weet waar ik eindig).

  • 17 Juni 2012 - 11:45

    Alie:

    Leuk om weer wat van je te horen! Tja, als je werkt maak je niet echt veel mee, maar het ligt er wel aan waar je bent natuurlijk. In je vrije tijd naar Rottnest Island is toch heel wat anders dan naar het Dolfinarium in Harderwijk ;-). Nog een weekje "afzien" en dan weer verder met je avontuur. Wij blijven je met plezier volgen.
    Pas goed op jezelf. Knuffel van ons.

  • 17 Juni 2012 - 12:18

    Papa En Mama:

    Fijn om de foto's te zien, leuke kindertjes hoor, de oudste lijkt mij een beetje verlegen maar dat is alleen wat ik zie natuurlijk. De foto van het strand is erg mooi.
    lekker even bijgepraat net en misschien tot volgende week.
    Weet je bijna had ik van de week op je blog gezet 1 2 3 4 komt er nog wat van 5 6 7 we wachten al zo lang maar ik heb het toch maar niet gedaan


  • 17 Juni 2012 - 12:38

    Mama:

    nu heb ik het er toch opgezet ;p

  • 17 Juni 2012 - 15:19

    Baasje Okki:

    HALLO TAMARA

    WEL UITKIJKEN HOOR BIJ DIE ENGE DIEREN,VIND IK WEL GEVAARLIJK.iK HEB ZATERDAG KEVIN ,GEZIEN EN OOK GEPRAAT MET HEM.EN OOK TANTE ALIE HEEFT MET ME GEPRAAT. IS AARDIG HOOR.MENEER WAS ER OOK BIJ[DE MAN ] .....IK HEB LAAIS OOK TEGENOVER 2 OLIFANT EN VEEL
    KAMEELLEN GESTAAN ,LIEPEN IN HATTEM IN DE WEI,VAN CIRCUS RENZ. DOEIIIIIIIIIIIIIIII
    GROETJES VAN HANNEKE en OKKII

    TAMARA hoeveel GB heb je al in je hoofd opgeslagen........wat heb je al veel gezien en meegemaakt.
    leuk dat je ons even weer een kijkje mochten laten nemen in jou leven.
    gr alie

  • 17 Juni 2012 - 19:10

    Janneke:

    Hé, veel te lang geleden dat we elkaar gesproken hebben, ik heb zelfs totaal gemist dat je jarig was, sorry!!! alsnog een dikke knuffel. Volgens mij ben je inderdaad erg klaar om verder te gaan....tijd om es te horen wat je allemaal beleefd hebt tijdens een skype sessie....mmmm...liefs dan maar eerst en knuffel

  • 21 Juni 2012 - 14:07

    Els En Gerrit:

    He dame dat is geen stijl he ons zo lang laten wachten op je verhalen ik sluit me bij je moeder aan
    dit is de eerste keer volgens mij dat we zo lang niks hoorde dacht al dat je heimwee had,maar genoeg op je falie gehad zo.
    Leuk dat je zoveel andere dieren ziet en als ik je foto:s bekijk moeten we onze vakanties ook maar eens die richting op maar het is wel heel erg ver .misschien beter als we met de vut zijn als de fut er dan nog niet uit is.Was je werk klus wel leuk en aardige kids?En ja krijgen deze kinderen iedere keer een ander die de baas over ze speelt nee toch?
    nou vrouwtje tot de volgende blog en wat sneller he lieve groet Gerrit en Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Stirling

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 72897

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: