To Tassie and back! - Reisverslag uit Hobart CBD, Australië van Tamara Vels - WaarBenJij.nu To Tassie and back! - Reisverslag uit Hobart CBD, Australië van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

To Tassie and back!

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

02 Juli 2012 | Australië, Hobart CBD

Hallo mijn trouwe lezers.

Ik kan niet geloven dat het al weer meer dan 2 weken geleden is sinds mijn laatste blog, hoogste tijd dus voor een update over mijn avonturen!

Vorige keer vertelde ik jullie al dat mijn laatste week in Perth was ingegaan, en dat was een week vol werk, 2 dagen werkte Karen, wat dus betekende dat ik moest werken van 7.30 tot een uur of 6. Lekkere volle dagen dus, maar het werd allemaal makkelijker door het feit dat het mijn laatste week was, de laatste loodjes om zo maar te zeggen, wogen deze keer niet het zwaarst.

Ik vertrok om zaterdag middag, en de vrijdag ervoor had ik ’s middags vrij. Ik had ervoor gekozen om die middag wat wilde kangaroo’s te zien. En niet zo zeer de kangaroo’s, maar de plek waar ze waren was bijzonder. De kangaroo’s leefden namelijk op een begraafplaats! Ja hoor, tussen de grafstenen door huppelden blij een paar groepen kangaroo’s. Heel bizar om te zien.

De volgende dag heb ik vooral besteed aan het inpakken van mijn spullen en het mentaal voorbereiden om weer op pad te gaan, en laat me vertellen, het voelt heel fijn om weer onderweg te zijn.

Van Perth vloog ik naar Melbourne. Victoria en wat een heerlijke stad. Melbourne is relaxed en een goede plek om gewoon rond te hangen en niets te doen. In Melbourne heb ik natuurlijk musea bezocht, en andere bezienswaardigheden bekeken, maar vooral lekker uitgeslapen, wat een stuk makkelijker is zonder 5 kinderen.

Onzeker over wat te doen boekte ik maar een paar dagen in Tasmania, en wat een prachtige plek is dat zeg! Het deed me ontzettend aan Schotland denken qua landschap en natuurlijk, prachtig zeg! Verder had ik eerst mijn twijfels over het hostel, het zag er een beetje groezelig uit en het hostel zelf was in een oude pub, maar wat ben ik blij dat ik gebleven ben zeg! Ik heb daar ontzettend leuke mensen ontmoet en in het hostel de tijd van mijn leven gehad met talloze films, zinloze discussies en gewoon gezelligheid.

Verder was Hobart ook ontzettend fijn om te zijn, het is de hoofdstad van Tasmanie, maar het 200,000 niet erg groot vergeleken bij de rest van Australia. (in Tasmanie wonene 500.000 mensen, niet zo veel als je bedenkt dat Tasmanie groter is dan Nederland!)

Het was niet zo warm dus heb ik maar geinvesteerd in een jas, en ook mijn schoenen hielden er mee op, dus ook tijd voor een nieuw paar. Nu had de winkel een aanbieding, 2 voor 100 dollar, maar 1 paar was gewoon 89 dollar. Die keus was snel gemaakt.

De stad was gezellig met oude gebouwen en leuke winkeltjes, niet de grote megastores die je overal ziet. Verder had de supermarkt ook een meter met nederlandse producten! Beschuit, drop, stroopwafels, speculaas, hagelslag, ik geloofde mijn ogen bijna niet. Helaas ga ik geen 5 dollar betalen voor een rol beschuit. Dus ik heb er niets van gekocht.

Ook ben ik op Mt. Nelson geweest, een ‘bergje’ van 400 meter hoog. Met de bus omhoog om foto’s te maken en vervolgens lopend weer naar beneden. Wat een prachtig uitzicht zeg. Ik zeg het nog maar eens, Tasmanië is prachtig.

Verder was zondag een niets doe dag. Het is best wel vermoeiend om elke dag op pad te zijn, dingen te doen, dus ik heb een tijd geleden besloten dat zondag een niets doe dag is. Samen met nog wat andere mensen hebben we ongeveer 7 uur lang Mastercheff Australia gekeken. Nu was ik vrij trots op het feit dat ik niet zoveel had gedronken en dus redelijk de weg naar huis kon vinden, plus, genoeg foto’s om anderen flink voor *** te zetten.

Vanmorgen, maandag morgen, ben ik naar MONA geweest. MONA staat voor Musuem of Old New Art en wat was het fantastisch zeg. Ik had nooit gedacht dat moderne kunst mijn ding zo zijn, maar misschien moet ik dat toch nog maar eens over denken, uren lang heb ik rond gedwaald en bijzondere dingen bekeken.

Daarna snel naar het hostel om mijn tas op te halen en toen was het al weer tijd om naar het vliegveld te gaan. De bussen gaan hier regelmatig, maar zelden, 1 keer in het uur ongeveer, en de bus naar het vliegveld gaat maar 1 keer in de 2 uur. Daarom zit ik hier nu 2 uur voordat mijn vliegtuig gaat.

Om een uur of 9 hoop ik bij mijn hostel te zijn, en ik moet nodig een was doen, ik heb bijna geen schoon ondergoed meer, en mijn kleren kunnen ook wel een wasbeurt gebruiken. Daarna snel douchen want morgen ga ik op een tour en word ik om 7 uur opgehaald voor een tour van de great ocean road.

4 juli, overmorgen dus, vlieg ik naar Cairns, het warme noorden. Om daar onder andere te snorkelen bij het great barrier reef, maar zo ver is het nog niet.

Hoe wel ik het ontzettend naar mijn zin heb (voor het geval dat jullie dat gevoel niet hadden) is het niet allemaal rozegeur en maneschijn. Mijn beide Oma’s zijn erg ziek, en de kans is erg groot dat ik ze niet meer weer zie. Dat is toch best wel moeilijk, zeker als je aan de andere kant van de wereld zit en niet zo maar even naar huis kan komen. Mijn reisverzekering zou wel een retourtje naar huis vergoeden, maar alleen in geval van overlijden. Maar is dat de moeite waard als Oma al overleden is?

Verder gaat mijn geld er ook een stuk sneller door dan ik verwacht had. Je kunt het wel goedkoop maken, duur alleen droog brood te eten, of in de goedkoopste hostels te wonen maar je wilt ook dingen zien/doen/mee maken. Dus momenteel ben ik een beetje mijn opties aan het overwegen.

Ik kan er voor kiezen om gewoon mijn schema te volgens zoals ik gepland had, en kosteloos geld van mijn ouders lenen, wat natuurlijk fantastische is en waar ik ze ook dankbaar voor ben, maar aan de andere kant heb ik ook nog een flinke studie schuld van een paar duizend euro, wil ik nog wel meer geld lenen?

Dat is dus waar ik momenteel mee bezig ben en beleef. Ik zal proberen zo snel mogelijk deze blog te posten, maar internet is duur, dus wie weet!

  • 02 Juli 2012 - 12:51

    Lambertjes:

    Hi Meis,

    ja vervelende situatie nu zo slecht met oma gaat (jouw beide oma's trouwens). Je moet doen wat je hart je ingeeft.
    Succes met je reis en als je centjes opzijn kom je maar lekker naar huis ;-)
    x
    uit Hooglandeveen

  • 02 Juli 2012 - 15:00

    Joan:

    Hey Tamara!
    Ik heb even wat verhalen ingehaald (ongeveer vanaf dat je het weeshuis hebt verlaten) en wat zijn me dat een verhalen zeg! Het is duidelijk dat je het erg naar je zin hebt, en de kriebels om weer op weg te zijn komen me bekend voor! Australië is ook wel weer even iets heel anders dan Azië, dus dat zal ook weer een cultuur shock hebben gegeven.
    Het is voor mij erg grappig om de foto's uit Ozzie te zien, omdat ik de plekken herken (behalve van deze blog, ik ben nooit op Tasmanië geweest). Maar het leukste is dat ik een van de foto's van de Blue Mountains ook heb, op exact dezelfde plek gemaakt!
    Het lijkt me een lastige keuze, voor wat je gaat doen. Geld lenen is niet leuk, maar bedenk je wel, deze kans en wat je nu doet, doe je niet zo maar weer! Geniet ervan nu je de kans hebt, en als je niet naar huis moet... Natuurlijk is het verder een keus voor jezelf.
    Je kunt natuurlijk in Amerika een tijdje bij mij blijven, dat scheelt je weer in de kosten voor eten en onderdak! Je kunt dan je geld gebruiken om in de omgeving wat te zien, of om gewoon bij te komen en lekker niks te doen.
    Nou heel veel plezier verder, en ik spreek je wel weer over fb of skype!!

    -X-

  • 02 Juli 2012 - 16:48

    Jess:

    Dag meid! (:

    Leuk om zo weer is wat van je te horen, het ziet er allemaal prachtig uit.
    we moeten snel maar weer is skypen! :)

    Liefs

  • 02 Juli 2012 - 17:34

    Hendriëlle:

    Ik vind het erg knap dat je dat doet, zo'n wereldreis! Lijkt mij heel gaaf.
    Heel veel succes!

  • 03 Juli 2012 - 04:44

    Papa En Mama:

    Fijn dat je erg naar je zin hebt, dat wisten wij natuurlijk ook al wel maar als je schrijft komen er meer dingen naar boven als met skype omdat je dat direct vertelt en een blog kan je nog eens nalezen en veranderen

    KNUFFEL

  • 03 Juli 2012 - 15:09

    Janneke:

    Ha lieve schat,
    ja, dat zijn wel lastige keuzes hé!! Wel een heel fijne gedachte is dat zowel jij als je beide oma's veilig zijn bij de God. Hij zorgt....dat neemt het verdriet niet weg trouwens. We bidden voor je, deden we al, maar met deze vragen en de pijn op afstand te zijn nu van je oma's....en een dikke knuffel, liefs

    Janneke (en de rest)

  • 03 Juli 2012 - 16:27

    Alie:

    Leuk weer wat van je avonturen te lezen. Jammer dat je geld sneller opraakt dan bedoeld. Hebben ze in Australië geen geldboompjes ;-)?
    Wat raar van de reisverzekering trouwens. Toen het met Eds moeder slecht ging mocht Joost gewoon overkomen. Net op tijd om nog afscheid te kunnen nemen. Het heeft inderdaad geen zin om over te komen als het toch al te laat is.
    Dikke knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hobart CBD

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 72959

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: