Eerste week down-under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Eerste week down-under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Eerste week down-under!

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 Mei 2012 | Australië, Sydney

Wauw, wat is een week lang en kort tegelijk zeg!
Ik kan niet geloven dat het nog maar een week geleden is dat ik op Singapore een blog schreef en bijna naar Australië ging.
Als eerste wil ik jullie even vertellen over de vlucht, ik vloog met Emirates en hoewel ik economy vloog vond ik het super de luxe. Voordat ik van Singapore naar vloog was mijn langste vlucht 3 uur. Dan heb je gewoon geen bijzonder heden. Deze vlucht zou 7 uur zijn, nog niet lang, maar wel langer dan ik ooit heb gehad.
Emirates staat bekend om hun uitstekende service, en dat hebben ze meer dan waar gemaakt. Het personeel was heel vriendelijk en niets was te veel moeite. De stoelen waren heel comfortabel en omdat het niet druk was had ik een hele rij voor mij alleen. Verder had elke stoel een eigen scherm waarop je films kon kijken, muziek kon luisteren of spelletjes kon spelen, eventueel met iemand anders in het vliegtuig.
Verder was het eten ook heel goed het voelde luxer dan ik gehad had de afgelopen tijd in Azië, ik heb het menukaartje bewaard voor in mijn plakboek.
Maar goed, daar kwam ik dus aan in Brisbane, 1 uur 's nachts en met alle horror verhalen die je gezien hebt op sbs6 bij border control had ik me mentaal klaar gemaakt om flink ondervraagt te worden. Maar nee hoor, 45 minuten later stond ik buiten bij het busje dat mij naar mijn hostel zou brengen.
Brisbane was wel tof, maar niet bijzonder en zeker niet mijn stad, Ik had even een paar dagen nodig om te bedenken wat ik wilde, maar uiteindelijk was ik erachter.
Om een heel lang verhaal kort te maken, in de eerstet instantie wilde ik naar het noorden, naar Cairns maar ben toch naar Sydney gevlogen om eerst werk te zoeken.
Het hostel in Sydney is in Kings Cross, en wat ik niet wist, is dat dit dus de rosse buurt van sydney is, veel bijzondere mensen lopen hier rond, maar ik voel me niet onveilig ofzo.
Dus,vandaag, mijn 2e volle dag in Sydney ben ik op zoek gegaan naar werk. Nette kleren aan, CV's uitgeprint, daar ging ik. Na een paar uur zakte de moed me een beetje in de schoenen. Niemand zegt echt nee, maar ze bedoelen het wel. Behalve bij een dierenwinkel waar ik was, die wilde me wel aannemen maar voor minstens 9 maanden.
Dus moe en geirriteerd ging ik weer terug naar mijn hostel, waar ik lekker eten kookte en even niet aan werk zoeken dacht. Toen zag ik een reactie op een reactie die ik had geplaatste op een advertentie voor au-pair. dus ik meteen met die vrouw gebeld en het klikte meteen.
Dus, het is nu donderdag (eigenlijk vrijdag morgen maar he, details) en morgen vertrek ik voor 3 dagen naar de blue mountains om maandag dus voor 2 maanden in Stirling, bij Perth, te gaan werken als au-pair. Het toffe is dat je eten en onderdak en alles krijgt (en wow, die mensen hebben een prive zwembad) en zakgeld elke week. Als ik dat zakgeld dus goed opspaar kan ik nog flink toffe dingen doen in de laatste week in Oz!
Dit was het voor nu, ik ga nog wat foto;s uploaden en dan slapen, want de komede 3 dagen zijn druk druk druk. Wat misschien ook wel een leuk weetje is voor sommigen onder jullie, zondag ga ik naar de Hillsong churh! Yup, hier in Sydney.
Dus, slaap lekker nederland, en tot over een week ofzo!

  • 03 Mei 2012 - 14:36

    Janneke:

    Men hé...down under en een baan, als au-pair dus...hoeveel lekkere monstertjes moet je verzorgen en hoe oud zijn ze? en dat 2 mnd? best een lang stuk, ben benieuwd. Hillsong lijkt me ook een beleving, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet hoef te ruilen, ik geniet nu ook elke zondag maximaal. doe voorzichtig daar en dikke knuffel

  • 03 Mei 2012 - 15:21

    Papa En Mama:

    Nou hier is dan mijn reaktie, fijn dat je werk hebt.
    Bryan wil wel mee naar de Hillsong Church, het is alleen een beetje ver op de fiets, hij weeet niet of hij op tijd kan komen :)

  • 03 Mei 2012 - 19:37

    Alie:

    Wat heb je snel werk gevonden! Gefeliciteerd. Persoonlijk vind ik het wel een beetje vreemd om je kinderen aan iemand toe te vertrouwen die je alleen nog maar per telefoon hebt gesproken.
    Super zeg, een eigen zwembad. Ik dacht dat het nu winter was in Australië, maar ik zie bovenaan deze pagina dat het er 33 graden is. Dan is het wel heerlijk dat je zo vanuit de tuin (neem ik aan) in het water kunt stappen.
    Knuffel van ons.

  • 03 Mei 2012 - 19:41

    Nog Een Keer Alie:

    Is het eigenlijk wel 33 graden? Links staat 19.

  • 04 Mei 2012 - 08:21

    Els En Gerrit:

    Hallo wereldreiziger
    We willen wel bij je zijn want hier is het ook maar koud maar dat kan nu eenmaal niet,nu komen we langzaam in het ritme. Door slapen en werken het krijgt weer een plek.Fijn dat de douane niet zo moeilijk deden en werk waarvan je weet dat je dat leuk vinden je hoeft niet ver om naar je werk te gaan waarschijnlijk trapje af en als de kids erg lastig zijn hou je ze even onder water in het zwembad .Er moet tenslotte geluisterd worden vind je niet?
    Hopelijk zijn de ouders aardig en hartelijk ik wacht met spanning je volgende blog af .
    Pas goed op jezelf en knuffel van Els en Gerrit

  • 08 Mei 2012 - 11:38

    Tineke:

    Wow! Dat klinkt echt goed, zo snel een baan!
    Hoe was het bij Hillsong?
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 72896

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: