Afscheid van Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Afscheid van Azië - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Afscheid van Azië

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

26 April 2012 | Singapore, Singapore

Ik zit nu te wachten to we kunnen boarden, over minder dan een uur vertrekt mijn vlucht naar Australië en ik heb wel lichtelijk kriebels!

Maar goed, dus even een korte update voor jullie thuis.

Na mijn jungle avondtuur heb ik nog een dag of 2 doorgebracht in Penang (wow, lijkt dat even lang geleden) voordat ik met de trein naar Kuala Lumpur ging.

In KL heb ik natuurlijk ook het nodige gedaan, maar niet eht iets wat waardig is voor een speciale benoeming.

Behalve dan de bios, je gaat er voor 2 euro naar de bios, dus ik heb the Hunger Games gezien en Mirror Mirror en als laatste Cabin in the Woods, voor 2 euro kan dat nog eens.

Na 6 dagen kuala lumpur, waar ik trouwens wel ontzettend genoten heb, leuke stad, leuke mensen. ging ik met de nacht trein naar Singapore, mijn laatste stop in Azië.

Ik kwam zondag morgen vroeg aan in Singapore op Woodlands station, het entree punt voor Singapore overland. Na door de douane te zijn gegaan duurde het ongeveer 1,5 met het openbaar vervoer maar eindelijk was ik in mijn hostel.

Na te hebben ontbeten en gedoucht wilde ik even slapen, maar dat kon niet, want mijn bed was nog niet klaar, 2 uur was ook pas de officiele incheck tijd.

Ik wilde naar een kerk in Singapore waar ik veel over gehoord had, maar helaas heb ik die niet kunnen vinden, wat dacht betreft ben ik geen goede wereldreiziger. Ik had wel het gebouw waar ik dacht dat het was, maar dat gebouw was nog niet af. Lijkt me dat ze geen kerk hebben in een bouwput.

Verder ben ik naar Universal Studios Singapore geweest, wat echt awesome was, ik ben een echte achtbaan freak en kan dan ook inet vaak genoeg over de kop gaan. Het Chineese meisje waar ik mee was Lizi, was helaal niet gedient van dat soort dingen en stond bij bijna elke atractie op me te wachten, prima. Ik heb er niet minder om genoten.

Ik heb natuurlijk ook het nodige sightseeing gedaan en mijn laatste dag hier ben ik naar de Dierentuin geweest en 's avonds op Night Safari. Dat is een soort dierentuin, naast de echte dierentuin die alleen nacht dieren heeft en in de avond open is, was echt wel de moeite waard.

Vanmorgen heb ik mijn boeltje weer ingepakt en het voelt alsof mijn backpack steeds lichter word. 15,1 kg en misschien 3 in mijn handbagage. Op het vliegveld heb ik Gerrit en Els ontmoet (familie van mijn moeders kant) die hier toevallig vandaag een stop over hadden, dat was wel even leuk, met mensen praten die je al kent.

Nu zit ik dus te wachten tot we kunnen boarden.

Om half 1 plaatselijke tijd land ik in Australië, en kom als het goed is om half 3 's nachts bij mijn hostel aan. Je moet wat overhebben voor goedkope vluchten.

Ik zal snel nog wat foto's plaatsten en dan is het tijd om e gaan!

  • 26 April 2012 - 07:11

    Pim:

    Je houd de vaart er goed in :)
    Goede tijd daar met de Aussies.

    Toffe foto met Alex!

  • 26 April 2012 - 08:14

    Alie:

    Wat een enorme steden hebben ze toch in Azië. Daar is Amsterdam maar een dorpje bij. Als je terugkomt (ben je dat wel van plan ;-) ?) zul je vast weer moeten wennen aan ons ienie-mienie-landje.
    Heel veel plezier in Australië!
    Knuffel van ons

  • 26 April 2012 - 10:50

    Janneke Plas:

    eindelijk weer een update!! ik snakte er al naar. je ziet er goed uit en klinkt zoals je op de foto kijkt, heerlijk!! Ik hoop dat je een goede vlucht hebt. Hoe lang blijf je in Australië? heb je niet het gevoel al helemaal over te lopen van beelden, geuren en geluiden?? dikke knuffel van hier..Daan heeft vandaag afscheid genomen van de peuterspeelzaal "ik ben groot" en "sie es hoe lange benen ik heb?!!" mmmm ik vind het nog een kruimeltje maar jij zult denk ik wel verschil zien straks. Nou liefs

  • 26 April 2012 - 15:07

    Lianne Slob:

    tjonge wat een avontuur!!! geniet van alles! Groetjes!

  • 27 April 2012 - 09:49

    Tineke:

    Alex the lion! Wow! :D
    Leuk dat je bekenden tegenkwam. liefs

  • 13 Mei 2012 - 10:01

    Hi:

    mabey as we are such bad and filthy people that you would want to move on much sooner rather than later Kenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 72969

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: