Tropisch Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Tropisch Koh Lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Tropisch Koh Lanta

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 April 2012 | Thailand, Bangkok

Een week geleden schreef ik dat ik uit Bangkok zou vertrekkn, nu ga ik morgen al weer weg uit Koh Lanta, hoogste tijd om jullie op te hoogte te stellen van wat ik hier heb gedaan.

Om te beginnen de reis hierheen, nu had ik eerlijk gezegd mijn twijfels over de treinreis, maar vergeleken bij eenzelfde reis in China is dit hartstikke meegevallen. De stoelen konden een heel stuk achterover worden gezet waardoor je wel soort van lekker kon liggen. Er was geen airco, maar een ventilator, niet dat het veel hielp maar het ging om het idee.

Wat wel hielp waren de open ramen, zolang de trein door bleef rijden kwam de koele wind binnen. Verder had ik die avond lekker rijst met Thaise omelet. Heerlijk.

Toen ik, met maar 2 uur vertraging, uiteindelijk in Trang aankwam voelde ik me wel een beetje vies en zweterig, maar ik wist dat het grootste gedeelte van de reis achter de rug was. Toen ik, met mijn backpack en al, op het perron stond werd ik onmiddelijk aangevallen door een vrouw die werkte bij een reisbureau. Waar ik heen wilde.

Toen ik vertelde dus dat ik naar Koh Lanta ging vertelde zei me dat over een uur een busje van hun bedrijf naar het eiland ging, 300 bath kostte het en ik zou bij Blue Sky afworden gezet.

Die niet waagt die niet wint, dus ik ging met haar mee. Het zag er allemaal heel thais, maar wel betrouwbaar uit en ja hoor, een uur later zat ik in een busje wat me naar Koh Lanta zou brengen.

Inderdaad, 3 uur later stond ik in mijn bungelow. Nu moet ik zeggen dat het allemaal geen overbodige luxe is hier, je hebt een bed met klamboe, een ventilator en een douche met wasbak en wc. Buiten heb je een tafel met 2 stoeltjes en een hangmat. Maar wees nou eens eerlijk, meer heb je toch ook niet nodig?

Na lekker te hebben gedoucht (koud water) heb ik even rond gekeken en wat mooi is het hier, veel groene begroeiing en je kunt de zee horen als je in bed ligt (mits je de ventilator niet aan hebt natuurlijk, dat ding maakt herrie).

Het is hier overdag wel warm, maar doordat je een zeewindje hebt is het al een stuk beter uit te houden van Bangkok, of ik raak gewend aan de hitte dat kan natuurlijk ook.

Er zitten hier genoeg restaurantjes aan het strand waar je voor een paar euro heerlijk kunt eten, dus dat is wel fijn.

Wat minder fijn was, ik heb mijn schouders verbrand, het deed echt onzettend zeer, dus ik heb maar even niet naar de prijs gekeken en een tube aloe-vera gehaald, dat spul werkt onzettend goed, maar 10 euro voor 200ml vind ik wel veel.

Verder heb ik ook een soort van allergische reactie op muggebulten hier, hoe wel ik me met deet insmeer en een klamboe heb, zit ik er toch onder. Ze worden helemaal rood en er komt een rood kringetje omheen. Ik heb tijgerbalsem gekocht wat goed helpt tegen de jeuk, maar als het met een paar dagen nog niet weg ik ga ik even langs de dokter.

Wat moet ik verder nog vertellen? Het ontweert hie vrijwel elke nacht en regenen dat het doet, niet te zuinig. Maar gelukkig is alles waterproof gebleken dus geen problemen daar.

Omdat je hier in de tropen zit moet je goed drinken, ik drink echt letterlijk liters water per dag, maar je moet ook ontzettend veel naar de wc, vooral 's nachts is dat een uitdaging als je langs de klamboe moet.

Elke avond, als ik lekker buiten zit met mijn lampje aan, komen er natuurlijk veel muggen bij mij, wat leuker is zijn de 5 gekko's die er dan ook zijn, ze rennen druk om de lamp heen en vangen zoveel muggen als ze kunnen.

Verder heb ik niet zoveel gedaan hier, beetje chillen, beetje slapen, films kijken, echt heerlijk relaxed.

Morgen vertrek ik dus naar Krabi, een stad hier dichtbij, ik weet nog niet voor hoelang of wat ik daarna ga doen, misschien ga ik naar phuket, misschien niet.

Zo, nu nog even wat foto's erbij om jullie jaloers te maken en dan is er weer een blog klaar!

  • 03 April 2012 - 09:23

    Lianne Slob:

    wauw...! je maakt me inderdaad jaloers! gaaf hoor! geniet van alles wat je ziet! x

  • 03 April 2012 - 10:43

    Janneke:

    op die gekko na, maak je me inderdaad jaloers, heerlijk klinkt het! loop je niet al ernstig over van alle indrukken? heb je mensen om je heen om even van je af te kletsen? ik hoop dat je snel zo bruin bent dat je niet meer verbrand en dat de muggen genoeg van je hebben en je met rust laten, rotbeesten. Nou goede reis weer straks en dikke kus

  • 03 April 2012 - 11:02

    Papa En Mama:

    Stoere profielfoto hoor.
    Volgens mij hebben ze de tijger eerst flink te eten gegeven.

  • 03 April 2012 - 12:51

    Tineke:

    Ik wil ook zo'n huisje! Heerlijk! Succes met je muggenbulten!
    en weer een goede reis gewenst :)

  • 03 April 2012 - 13:45

    Alie:

    Nou, zo'n hutje op het strand is toch een stuk beter dan een hutje op de hei. Ziet er allemaal weer prachtig uit.
    Veel plezier op je volgende bestemming!

  • 03 April 2012 - 18:13

    Margreet Hendrikse:

    Heej Tamara,

    Het ziet er echt heerlijk uit, een beetje bounty uitstraling heeft het strand en is het water ook fijn of zitten er allemaal enge vissen en beesten in. En het weer is ook niet verkeerd, ben je al lekker bruin. Geniet maar fijn in je huisie

    Groetjes Margreet

  • 06 April 2012 - 04:57

    Corry Bosman:

    Hallo Tamara,ik lees al je verhalen met veel plezier,zet niet zoveel reactie,s erop anders word het zo eentonig he,maar ik vind het allemaal geweldig,meis wat een leuke dingen zie jij en maak je mee,behalve de muggen dan,ik hoop dat je nog heel veel plezier beleeft op je verdere tocht,en ik blijf het lezen hoor,lieve gr uit wapenveld

  • 06 April 2012 - 20:08

    Michelle En Roy :

    hoi tamara,
    cool hoor op een olifant rijden want dat lijkt ons best nog wel een beetje hoog!
    en dan ook nog eens die tijger want dat lijkt ons heeeeel eng!!!!!!
    het strand is er ook heel mooi in zeeland lang niet zo mooi,want daar kan je niet op de bodem kijken en daar wel.trouwens waarom heet een gekko eigelijk zo?
    blijf je daar nog lang? geef jij de tijger maar een knuffel dan geven wij bas die oude goedzak wel een knuffel!!!
    groetjes michelle en roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 72874

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: