Oproep - Reisverslag uit Guiyang, China van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Oproep - Reisverslag uit Guiyang, China van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Oproep

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

04 Februari 2012 | China, Guiyang


Lieve mensen die mijn blog lezen, klanten uit de winkel en familie.

Bij deze wil ik een oproep doen. Zoals jullie weten zit ik op dit moment in een kindertehuis in China. Ze vangen hier kinderen op met het syndroom van down die hier in China eigenlijk in kindertehuizen worden weggestopt. Ze worden hier soms achtergelaten om te sterven, krijgen nauwelijks genoeg aandacht om te kunnen overleven, of overleven soms gewoon niet.

Voor meer informatie kun je natuurlijk ook kijken op www.stichtingjoyce.com

Nu hebben ze hier genoeg geld om te overleven, iedereen heeft eten en kleren, maar echt geld voor ‘extra’ of leuke dingen hebben ze hier niet. Nu heb ik natuurlijk zelf geld om wat leuke dingen te kopen, maar ik heb nog een paar maanden op wereldreis voor de boeg.

Bij deze dus deze oproep.

Als eerste is er de optie om voor een klein bedrag van 30 euro per maand een kind financieel te adopteren. 30 euro is in Nederland niet zoveel, maar het is ongeveer 300Y, wat dus echt heel veel geld is in China. Je krijgt dan elke maand een leuk mailtje met een update en foto’s van het kind.
Als jullie dat liever niet doen, elke maand een te grote verantwoording vinden kunnen jullie ook eenmalig doneren. Dat geld wil ik voor het volgende gebruiken:

In China hebben ze geen centrale verwarming, in het huis waar ze nu wonen, met 40 kamers, is dus onmogelijk om te verwarming. In de kamers die het meest gebruikt worden staat op dit moment een kolenkachel. Nu kunnen jullie je wel indenken dat kolen niet alleen ontzettend duur zijn, maar ook vreselijk ongezond. Het is altijd stoffig in huis, het rookt enorm en het is gewoon niet ideaal. Jonge kinderen het down syndroom zijn in ieder geval vatbaarder.

Nu wil ik graag geld inzamelen voor elektrische kachels. Deze zijn niet alleen goedkoper in gebruik maar ook ontzettend veel gezonder.

Kachels zijn hier eigenlijk niet zo duur. Normaal kost een kachel 1500Y, maar de laatste keer dat ze een kachel kochten had Shou Tzun, of hoe je dat ook schrijft, uitgelegd waar het voor was en kregen we de kachel uiteindelijk voor 1000Y, dat is maar 120 euro.

Nu willen jullie natuurlijk allemaal graag geld geven, geweldig. Hoe gaan we dat aanpakken?
Stuur mij een e-mailtje naar tamaravels@gmail.com vertel daarin of je een kind wilt sponseren, zodat ik je e-mail door kan sturen naar de juiste persoon of dat je een (klein) geld bedrag willen doneren. Ik geef dan mijn rekening nummer door, als je zegt hoeveel je wilt geven kan ik dat bijhouden. (Voor de klanten in de winkel, jullie mogen ook geld geven aan mijn ouders/Jessica, zodat die het over kunnen maken.)

Begin maart laat ik jullie weten hoeveel er in totaal is opgehaald en of ik een kachel heb kunnen kopen. Of meerdere kachels, er zijn er nog ongeveer 3 nodig geloof ik.

Voel je vrij om mijn blog door te geven aan andere mensen, dit is echt een super goed doel en de mensen en kinderen kunnen het hier echt goed gebruiken.

Bij voorbaat bedankt.

  • 04 Februari 2012 - 13:24

    Tamara Vels:

    Mama, zou jij deze even uit willen printen voor familie/ klanten in de winkel?

  • 04 Februari 2012 - 14:49

    Papa En Mama:

    Natuurlijk doen wij ook mee en het uitprinten komt ook in orde

  • 04 Februari 2012 - 14:55

    Els En Gerrit:

    Hoi Tamara
    Ik doe schijnbaar de laatste keren iets verkeerd met mijn reactie op je mails maar ik probeer het gewoon nog een keer.
    Heerlijk om al je mails te lezen en te genieten van alles wat jij meemaakt, eet en beleeft.
    In 1 van je eerdere mails gaf je aan dat je 27 april in Singapore bent staat deze datum al vast?want wij zijn de 26 ste in Singapore s'morgens vroeg en hebben dan de hele dag de tijd want s;nachts gaat ons vliegtuig terug naar Amsterdam het zou heel leuk zijn als we elkaar daar konden ontmoeten en even bij kletsen.Anders gaan we iets van een stadstour doen of zo laat het maar even weten als je wilt. ook de vraag om mee te doen voor kachels is een goed plan op dit moment is het hier bar koud dus iedereen kan zich indenken wat het betekent om geen goed verwarming te hebben .Ik zal je moeder geld geven dat is misschien wel handiger om gelijk een heel bedrag over te maken dan iedere keer een beetje
    Wijffie blijf lekker genieten en mailen dan weten wij ook wat je allemaal uitspookt.

  • 04 Februari 2012 - 18:33

    Alie:

    Wat zullen ze blij zijn met je! Kom je vrijwilligerswerk doen en dan ga je er ook nog voor zorgen dat ze er warmpjes bij komen te zitten ;-). Wij doen ook mee hoor. Ik mail je.
    Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Guiyang

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 72904

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: