Dag 1 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

08 Januari 2012 | Rusland, Moskou

Ja, dag 1 van mijn wereldreis, het is dan echt zo ver. Vanmorgen ben ik in alle vroegte vertrokken naar Dusseldorf om vanaf daar naar Moskou te vliegen.

Kevin ging niet mee, die sliep liever, maar inplaats daarvan vergezelde Jessica me met mijn ouders.

Op het vliegveld zijn de nodige traantjes gelaten maar niet zoveel als ik verwacht had. Nadat ik me had ingecheckt en alles werden we met een busje naar naar het vliegtuig gereden, nu was deze chauffeur geen enorm talent en heb ik dan ook de nodige scheldwoorden in het russische geleerd. (asshole)

Ik had de eer om naast een echte rus in het vliegtuig te zitten, zijn naam weet ik nog steeds niet, maarr hij was een aardige kerel van ongeveer 40 jaar oud. Bij bevestigde meteen mijn vooroordeel dat Russen veel drinken. Tijdens de drie uur durende reis heeft hij een halve fles whisky gedronken. Ik mocht er ook wel van drinken, maar heb afgeslagen. 3 uur vliegen was eigenlijk weinig bijzonders, behalve dat ik tijdens de afdaling ontzettend oorpijn had, ik denk dat het komt door mijn verkoudheid.

Helaas was ik er toen nog lang niet. Om precies te zijn begon het gedoe toen pas. Alles staat in een taal en in letters die je niet herkent, en mensen spreken hier geen engels. Ze schudden hun hoofd en kijken je meewarig aan. Gelukkig was er een aardige man die me naar de trein bracht en zorgde dat ik mijn ovpas op kon laden. (hij sprak ook geen engels, maar ja, handen en voeten.) toen merkte ik tot mijn grote vreugde dat het sneeuwde, ik had het al gehoopt, maar het gebeurde dan toch.

Na 40 minuten in de trein gezeten te hebben stopte de trein en iedereen ging eruit, ik nam aan dat het mijn halte was. Het was inderdaad mijn halte :p Daarna begon het probleem was want ik moest met de metro. Overal mensen, vreemde talen en metro's. Uit eindelijk zat ik in de metro, maar het bleek de verkeerde te zijn. Gelukkig bracht een andere vriendelijke man me naar de goede halte en de 2e en 3e keer overstappen ging het helemaal goed. Daarna was het nog even zoeken maar een vrouw met een snor wees me de goede richting uit. Na ongeveer 10 minuten lopen vanaf het metro station was ik dan eindelijk bij mijn hotel. Het is een verzameling gebouwen, ik zit nu namelijk in 1 van de gebouwen in het cafe een halve liter thee te drinken, appeltaart te eten en te internetten.

Mijn hotel kamer ruimt alsof de vorige mensen hebben gerookt, het is oud, lelijk en bruin, maar het is schoon en het bed is lekker. Mijn rugtas weegt 17 kg, en ik moet er toch serieus over na gaan denken wat ik eigenlijk niet nodig heb. Dat ding is lomp zwaar als je er een halve dag mee moet sjouwen.

Verder heb ik via facebook ook wat vragen doorgekregen, dus hieronder de vragen rubriek.
Het is niet extreem koud, ik denk een graad of 2 onder nul en ja, het sneeuwt, mijn gebeden zijn dus verhoord :D
Ik mis je nog niet Jess, even geduld xD

Pim:
Mijn trein vertrekt dinsdag avond 21:35 lokale tijd, wat 2 uur eerder is in Nederland. Vanaf welk spoor hij vertrekt weet ik niet maar iemand van het reisbureau gaat me van het hotel naar de trein brengen.

Ik heb mijn slaapzak mee, ik weet niet wat ik krijg, maar ik krijg het in elk geval niet koud.

In het vliegtuig kreeg ik 2 drankjes *tomaten sap en jus d'orange* en een broodje kaas. Je kon ook salami kiezen maar ik vond kaas lekkerder.

@Abi
Mijn twijfels zjin nog niet helemaal weg, maar ik denk dat als ik een goede nacht geslapen heb dat ik alles anders bekijk en er meer zin in heb. En ja, mannen met baarden genoeg :D Zeg maar even tegen Peter dat het me spijt dat ik er niet was om zijn telefoontje op te nemen.

@Janneke,
Ik ben veilig in mijn hotel aangekomen en het was best wel heftig, letters die je niet kent, mensen die geen engels spreken, zoals ik al zei, het is best wel veel om in te nemen.

Verder wil ik iedereen bedanken voor de kaartjes, snoepjes, financiele bijdragen en zegeningen. Het is echt heel fijn om te merken dat mensen zo met je meeleven. Het is hier bijna 8 uur en ik ben kapot. dus ik ga slapen.

Ik heb mijn mobiele telefoon mee voor noodgevallen, maar ik heb liever dat jullie mailen als er wat is wat ik moet weten. *******@gmail.com) verder heb ik ook skype ( tamara.vels ) dus voel je vrij om me toe te voegen.

Dit was het voor mijn eerste dag, morgen heb ik veel dingen gepland dus waarschijnlijk krijgen jullie dan foto's en nog meer spannende verhalen.

Ik wacht trouwens met spanning op jullie reacties :D

  • 08 Januari 2012 - 17:12

    Maartje:

    Heeeee ik weet hoe leuk de resacties zijn, dus hier is je eerste volgensmij:)! Wauw.. Pff.. 1 dag weg, en klinkt nu al heftig! Awesoooommee!! En geniet van de sneeuw. Ik ben bang dat wij dit allemaal niet meer snel zullen meemaken!!

    Lieefs maartje

  • 08 Januari 2012 - 17:16

    Clarieke:

    Leuk! Klinkt allemaal ontzettend tof en spannend! Geniet ervan!

  • 08 Januari 2012 - 17:16

    Clarieke:

    Leuk! Klinkt allemaal ontzettend tof en spannend! Geniet ervan!

  • 08 Januari 2012 - 17:24

    Chris:

    Respect, dat je echt vertrokken bent! Ik ben heel jaloers :-( veel plezier en zegen, en ik zal met veel plezier je weblog lezen :-)

  • 08 Januari 2012 - 17:28

    Je Broertje:

    Zie je wel het komt hellemaal goed met jou
    Ik ben trots op je hoor Zus
    xxx je broertje

  • 08 Januari 2012 - 17:28

    Jess:

    Super hoor! Fijn om eventjes wat van je te horen ! Geniet ervan, rust maar lekker uit.

  • 08 Januari 2012 - 17:46

    Papa En Mama:

    fijn dat we even konden skypen en dat je goed bent aangekomen.
    We gaan straks even naar de oma's om te vertellen dat je goed bent aangekomen.

    dikke kus

  • 08 Januari 2012 - 18:37

    Ran:

    Dag Tamara!
    Ik vind het ontzettend dapper dat je zomaar in je eentje in een vliegtuig stapt en een wereldreis gaat maken!!!
    Ik heb met veel plezier je eerste blog gelezen. (Ik heb dan jouw stem in mijn hoofd terwijl ik 'em lees en dat maakt het alleen nog maar leuker, haha!).
    Tot nu toe heb ik nog geen vragen, maar ik zal je zeker op de voet volgen en als me vragen te binnen schieten, zal ik ze mailen (als je dat leuk vindt).

    Ter overdenking: als het gewicht van je rugzak met de hoeveelheid kleding te maken heeft: een flesje handwasmiddel werkt enorm goed zodat je minder kledingstukken in totaal zou hoeven mee te slepen...(maar wellicht weet je dit allang!)

    Ik ben zeer benieuwd naar de foto's die je zult maken gedurende deze reis!
    Slaap lekker!

    groetjes, Ran

  • 08 Januari 2012 - 18:55

    Alie:

    Volgens mij deed ik iets verkeerd.. ik reageerde op je verslag maar het komt nergens tevoorschijn.
    Ed en ik zijn blij dat je goed bent aangekomen. We hebben vandaag vaak aan je gedacht. Ik vind het stoer dat je je zo goed hebt gered zonder dat je de taal kent. Tja, je had er misschien toch iets aan gehad als ik mee was gegaan...Russisch lijkt qua tekens erg op Grieks en daar kan ik wel mee uit de voeten. Maar ik kreeg die rugzak maar niet ingepakt ;-).
    Het valt me wel op dat er zoveel behulpzame Russische mannen zijn.... Hou ze in de gaten. Voor je het weet zit je in een datsja op een domra te spelen en ligt er een laika aan je voeten ;-).

  • 08 Januari 2012 - 20:02

    Laura Los:

    hi Tamara fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! En wat een belevenissen heb je 1e dag gehad! Heel veel plezier!
    Dikke kus uit hooglanderveen

  • 08 Januari 2012 - 21:39

    Corien Liefers:

    HOi Tamara
    Ontzettend dapper van je.
    Ik wens je heel veel plezier en zegen toe.
    Groetjes Corien Liefers

  • 08 Januari 2012 - 21:49

    Janneke:

    Sjonge....blijf schrijven om je hoofd een beetje leeg te houden; wat een indrukken nu al!!! liefs van hier

  • 09 Januari 2012 - 12:06

    Melinda:

    Hey!!
    Wat klinkt het ontsettend spannend en tof!! Heel veel plezier en succes daar verder! Ik wacht met spanning op je volgende verhaal :)
    Liefs Melinda xx

  • 10 Januari 2012 - 10:31

    Anneke:

    Heeee Tamara!

    Echt super tof!
    zo knap dat je dit gewoon zo durft en je hebt nu al van alles meegemaakt, moet je nagaan wat voor een spannende en leuke dingen je nog gaat meemaken!
    Geniet er lekker van! :)

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 72860

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: