Gemis. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Gemis. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Gemis.

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

26 Mei 2010 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Wat is missen? Is het dat lege gevoel in je hart? Is het je hoofd dat je vertelt dat je iets nodig hebt? Is het psygologisch of fysiek?

Wat missen ook mag zijn, er zijn zeker dingen die ik mis.

Ik mis fatsoenlijke Hollandse kaas van mijn moeders kaasboer.
Ik mis Bas. (de hond)
Ik mis mijn eigen huis en kamer.
Ik mis Kip Tandoori.
Ik mis naar school gaan.
Ik mis praten in het Nederlands.
Ik mis werken in de boer'nschuure
Ik mis het feit dat je niet even kunt langs gaan bij de mensen die je mist om een praatje te maken.
Ik mis leverworst.

Dat gemis doet geen pijn, het zijn dingen waar ik makkelijk mee kan leven. Misschien is het je opgevallen dat van alle dingen die er op de lijst staan, er geen mensen op staan. Hoe stom het misschien ook klinkt, ik mis de mensen niet. Gedeeltelijk omdat je ze zo nu en dan spreekt over de telefoon of via een mail of msn. Ik weet niet waarom ik geen mensen mis. Misschien omdat ik hier genoeg mensen heb, misschien omdat ik het gewoon niet wil weten.

Wil dat zeggen dat ik niet uitkijk naar het feit dat mijn ouders hier komen? Nee, het zijn en blijven mijn pappie en mammie en natuurlijk is het fijn als ik die weer zie, zo makkelijk is dat.

Hoeveel dingen ik op dit moment ook mis van thuis, ik weet zeker dat ik zodra ik thuis ben nog meer ga missen. Het vooruit zicht van dat gemis wist alle gemis uit die ik op dat moment voel, want alle dingen die ik nu mis zijn vervangbaar, wat ik ga missen als ik thuis niet zo makkelijk. Ik ga de mensen missen, de stad, het feit dat het hier zelden saai is in huis met alle kinderen. Ik denk dat ik zelfs de stomme heuvels ga missen.

En daarom geniet ik van wat ik hier heb, de geur van versgebakken brood of cornflakes met yoghurt. Droge bagels met Lemon Curd of pannekoeken, worst en witte bonen in tomaten saus als ontbijt.

Missen, het is ingewikkeld.

  • 26 Mei 2010 - 16:09

    Mama En Papa:

    Geniet er dan nu nog maar van want voor je het weet is het voorbij maar Engeland is niet zo ver weg dus flink sparen dan kan je atijd nog eens teruggaan om te kijken of je opvolgster het we goed doet

  • 26 Mei 2010 - 18:16

    Alie:

    Ik mis de hagelslag in het rijtje.
    Nog 4 nachtjes slapen dan gaan we naar Griekenland. Na onze vakantie lezen we wel hoe het in Londen was.
    Geniet ervan!

  • 28 Mei 2010 - 08:17

    Tineke:

    Mjammi! Lemon Curd! Dat is zo lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 72903

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: