Lazy sunday afternoon. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Lazy sunday afternoon. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Lazy sunday afternoon.

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 April 2010 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Okay, het is misschien niet echt zondag but who cares right?

We beginnen vandaag met de lezers vragen, ik heb zoals altijd erg genoten van de reacties.

Vraag 1. Wat ruikt er zo lekker?
In mijn vorige blog vertelde ik al dat ik het kort hier omdat er iets lekker rook en we snel gingen eten. Het was een curry. Ik heb ondertussen geleerd dat de engels gek zijn op hun curries, en voor de personen die niet weten wat het is. Het is bruine drap met een scherpe smaak. Misschien beetje kort door de bocht maar toch :P Je eet het met rijst of met naan brood en het is best wel lekker.

Vraag 2 kwam van Michelle, erg leuk dat je dit ook leest! De vraag was of ze ook huisdieren hadden. Die hebben ze niet.Ik denk dat het mara goed is ook. Het is al druk en rommelig genoeg in huis en een dier zo het hier niet erg fijn hebben. Ik het een denkbeeldige pinguin in mijn kast, telt dat ook?

Over de afgelopen anderhalve week: Ik kan haast niet geloven dat ik pas anderhalve week terug ben, eerlijk gezegd voelt het alsof ik nooit weg ben geweest. Iedereen was erg blij dat ik weer terug was en dat was wel fijn, Je voelt je wel gewaardeerd dan.

De afgelopen 2 weken was er school vakantie en dat betekend later beginnen mar ook zeker meer uren werken. Ik ben dus de afgelopen 1,5 veel bezig geweest met naar het park, koekjes bakken, nesten bouwen, buiten spelen, vliegtuigen en raketten bouwen en ga zo maar door. Als Rory maandag weer naar school gaat ben ik aan een vakantie toe. =p

Er is verder niet zoveel bijzonders gebeurd de afgelopen dagen, behalve vandaag.

Vandaag was de grote dat dag ik Madeline in het echt ging ontmoeten. Ik ken haar van een forum voor ncis fanfictie schrijvers (Don't ask.) en ze woont niet al te ver van sheffield, dus we hadden besloten om vandaag te mieten. Ik ging naar Birmingham toe, was ongeveer 75 minuten met de trein is en daar zou zij op mij wachten. Zij woont in wolverhampton wat een half uur met de trein is ofzo. In elk geval, ik was wel zenuwachtig want ja, ze is ouder dan. 2,7 keer om precies te zijn (dus flink wat ouder) en tja, ik had geen idee hoe het zou gaan. Maar het was geweldig.

Ze was heel aardig en geduldig. We zijn naar het museum geweest (musea zijn gratis in Engeland, hoe tof is dat! Daarna hebben we geluncht, wat zij betaalde. Ik voel me daar niet schuldig over, zij is een fulltime werkende volwassene met weinig vaste lasten. Hebben geshopt, toffe gebouwen bekeken en coffee gedronken in starbucks. (Oke, ik had thee, maar ja.) We zijn naar de david&Goliath shop geweest, wat erg tof was. Als ik meer geld had gehad had ik vast meer uitgegeven. Ik heb een paar sokken gekocht, op 1 kant staat een steen (rock) die zegt "you rule" en op de andere kant staat een liniaal (ruler) die zegt "you rock" erg grappig. Ook heb ik een I heart nerds mok gekocht zoals te zien is op de foto.

Kortom, ik heb een heerlijke dag gehad en ben stiekem best wel moe. Daarom ga ik zo ook slapen. Morgen is het zondag en kan ik dus op bed liggen tot ene uur of 3 voor ik naar de kerk moet.

Dat was het, tot de volgende keer!

  • 18 April 2010 - 05:47

    Mama:

    Hallo, goedemorgen.
    Leuk dat het gezellig was.
    Heb je de mail ook gelezen, vsst wel.

  • 19 April 2010 - 18:46

    Alie:

    Volgens mij vliegt de tijd voor jou. Werken en ook nog genoeg vrije tijd om leuke dingen te doen. Vandaag pas tijd gehad om dit (alweer leuke)verslag te lezen. Wij hebben drie dagen op "onze" twee meisjes gepast, dus ik weet nu ongeveer hoe je werkdagen eruit zien. En dat keer twee...pfffffff.


  • 20 April 2010 - 06:39

    Tineke:

    Is dat de vrouw van de NCIS?
    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt, geen heimwee dingen enz :)
    liefs

  • 21 April 2010 - 09:07

    Pim:

    haha met je MCGeek mok :)

    leuk avontuur weer, wat ga je de volgende keer doen?

    groetjes daar!

  • 21 April 2010 - 10:28

    JS:

    Die mok is koning!

    Leuk dat ze daar vaak curry eten. Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als nasi in Nederland (niet qua gerecht, maar qua culturele betekenis). Stukje koloniale keuken. :P

    Is 't al wat beter weer daar?

  • 23 April 2010 - 07:55

    Clarieke:

    Tamara! Is mijn kaartje eral? Veel plezier daar!
    Liefs.

  • 02 Mei 2010 - 20:47

    Alie:

    Ben je ons nu al vergeten? Zo lang moesten we nog nooit wachten op een verslag van je avonturen.
    Kreeg je m'n post?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 72870

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: