Zaterdag. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Zaterdag. - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Zaterdag.

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 Maart 2010 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hoera, een vrije dag, een dag voor mij.
Helaas werd ik wakker door mijn al snel gevormde ritme om tien over 7. Weer gaan slapen was natuurlijk helemaal geen optie. Mijn lichaam liet dat niet toe, toch bleef ik lekker in bed liggen want ja, dat is wel even fijn.

Na een tijdje had ik toch lang genoeg in bed gelegen en kwam eruit. Na me aangekleed te hebben en een lekker ontbijtje pakte ik de bus richting meadowhall. Een ENORM winkelcentrum. Het stuk met de bus was niet zo moeilijk. Dat wil zeggen, tot ik uit moest stappen. Ze roepen niet om waar je bent of alten het zien op wat voor een manier dan ook. Ik nam een gok en stapte uit bij de interchange. Dat is een plek waar all het openbaar vervoer samenkomt, een soort station zeg maar. De tram stopte niet bij de interchange maar een stukje verder, maar die vond ik gelukkig zonder al te veel problemen. (Nu moet ik even 1 ding zeggen. het is eigenlijk supertram. Ze zijn daar erg trots op en vinden het niet fijn als je gewoon tram zegt.) Ik wist dat meadowhal heuvelopwaarst lag, dus ik stond heel blij aan de linkerkant te wachten tot ik me realiseerde dat de tram die aan die kant stopte heuvelafwaarts ging, dus ik naar de andere kant. Stomme gedoe met het aan de andere kant van de weg rijden. De tram bracht me netjes naar meadowhall en jongen, wat was daar veel te zien.

Uiteindelijk, naar 2 uur rond gelopen te hebben, kocht ik een engelse telefoon. Dat is stukken goedkoper en gewoon makkelijk, plus helemaal niet duur. De telefoon zelf was maar 10 pond. Na alle indrukken van meadowhal had ik wel even zin in iets anders dus ik stapte weer op de supertram. Ik had een kaartje gekocht waarmee ik de hele dag met de bus en tram kon, dus ik besloot alles een beetje te verkennen. Ik ging helemaal van meadowhall naar Hillsborough, wat aan de andere kant van de stad ligt. Het was opvallend hoe slooppanden naast nieuwbouw huizen staan. Hoeveel winkeltjes er zijn, hoe nep het er soms allemaal uitziet en hoe mensen winkels beheren al-la Jan Olthuis. Uiteindelijk eindigte ik op manor top/elm tree wat me echt een heel mooi uitzicht gaf over de stad op de heuvels.

Het was inmiddels al 3 uur en ik wist niet zeker hoe laat de laatste bussen reden. Ik gokte het er liever niet op dus ik ging terug naar de interchange. Helaas kon ik met geen mogelijkheid de halte voor mijn bus terug vinden, dus wat doe je dan? Juist, je gokt erop. Ik kon me vaag herinneren dat lijn 40 langs nether green road ging, een weg dicht bij, dus ik stapte in en zat een half uur in spanning. We reden langs dingen die me helemaal niet bekend voorkwamen. Opeens reden we het uit bossige gebied en herkende ik het weer. Ik drukte snel op het knopje en hopte uit de bus bij de halte. Na een tochtje van 5 minuten was ik weer thuis, veilig en wel. Ik had geluk want Richard en Linda waren ook net weer thuis. Ik moet toch zorgen dat ik eigen sleutels krijg. De familie was naar een superstore geweest. Een winkel waar ze alles in grote hoeveel heden verkopen. Hoewel ik niet mee was hadden te zoch aan mij gedacht, yoghurt en en kilo kaas, speciaal voor mij. Helaas hebben ze hier helemaal niet van die lekkere kaas. Dat is echt wel iets wat ik mis. Mocht iemand ooit een keer richtig Sheffield komen, neem kaas mee!

Ik had de hele dag nog niet met de babies geknuffeld of met Rory en Fergus gespeelt en ik merkte tot mijn grote verbazing dat ik het gewoon miste. Na een beetje gespeelt te hebben met Gregor en Murray geknuffeld te hebben bracht ik ze naar boven zodat Linda ze in kon stoppen. Daarna heb ik nog even gespeeld met Rory en Fergus en was het al weer tijd om in bed te gaan liggen. Ik ben namelijk vreselijk verkouden en alles kost 2 keer zo veel energie.

Onder tussen had ik ook nog even gebeld met Oma en oma, gewoon even om te laten weten dat alles in orde is. Later vertelde Richard me dat ze door hun mobiel abbonement mij gratis kunnen bellen. (zij hebben orange abbonement en dan kun je dat blijkbaar instellen) (ik heb prepaid) en dat ik met hun huis telefoon gratis naar landlijnen in nederland kan bellen. Hoera! Verwacht nu niet opeens allemaal telefoontjes, maar weet dat het zo maar kan gebeuren.

Vrijdag:
Ja, ik geef niet zoveel voor continuïteit, dus. Linda en Richard waren 's avonds uit eten dus ik moest oppassen. Zoals verwacht kwamen de oudste twee regelmatig naar beneden, de oudste rory had er wel even moeilijk mee, het koste me 2 uur om die in slaap te krijgen. Daarna bleek nummer 2 niet in slaap te kunnen komen. Na een hoop knuffels en verhaaltjes viel hij uiteindelijk in slaap om 10 uur. Ik dacht dat ik eindelijk lord of the rings kon gaan kijken (Joan, verassing! Zij hebben dezelfde versie als jij!) maar nee, baby 1 besloot wakker te worden en alles op stelten te zetten. Zolang je hem vast had en over zijn rug wreef viel hij wel een slaap maar als je hem neer legte begon het gebler weer. Toen ze eindelijk weer thuis kwamen om 11 uur had ik net iedereen in bed en dook toen zelf ook snel in bed.

Trouwens, ik heb van de week voor het eerst traditionele fish and chips gehad. Super lekker! Ze eten best wel veel vis en kip hier, beter dan al dat varken en koe. Anyway, vanmiddag hadden we chinees en dat eten ze heel traditioneel met chopsticks. Eerlijk is eerlijk, het is echt niet zo moeilijk als het eruit ziet.

Het is nu 3 uur en de familie is weg, naar een concert van wat de australische versie van Elly en Rikkert is. Ik ben nog steeds super verkonden met hoofdpijn dus ik besloot dat 200 gillende kinderen mij geen goed zou doen. Ik wacht nu hier totdat ze weer terug komen, ze halen mij op voor de kerk. Ze hebben 1 dienst en die begint om 4 uur, daarna is er gezamelijk eten. Ik heb er wel zin in om alle mensen te ontmoeten. Elk kerklid wat ik tot nu toe heb ontmoet wist al precies wie ik was e nwaar ik vandaan kwam. Ze zijn erg hartelijk en welkom hier.

Nou, dat was het wel weer voor vandaag!


  • 21 Maart 2010 - 16:59

    Danique:

    Leuk om te zien hoe het met je gaat. Je heb het wel druk lees ik.

  • 21 Maart 2010 - 17:01

    Mama:

    Oma R was heeeel blij met het telefoontje oma V vond het ook wel leuk.
    Knap dat je zelf met de tram en de bus weg bent geweest en ook weer thuisgekomen.
    Groetjes

  • 21 Maart 2010 - 20:44

    Alie:

    Ik zei het altijd al: die komt er wel. Je schrijft heel leuk, ik zie het allemaal voor me.

  • 22 Maart 2010 - 10:09

    Pim:

    zeg moet jij niet op die kids letten ipv verhalen te schrijven? :P

    nee super leuk om zo alles met je mee te beleven!

    succes daar
    en beterschaap met je verkoudheid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 72905

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: