Tussen-door de weeks-verslag. - Reisverslag uit Guiyang, China van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Tussen-door de weeks-verslag. - Reisverslag uit Guiyang, China van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Tussen-door de weeks-verslag.

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

24 Februari 2012 | China, Guiyang

Jioazi, ontzettend lekker maar ik moest even niet vergeten hoe je het schrijft, dan kan ik thuis het recept zoeken en het ook maken.

Verder wil ik bij deze ook nog een oproep doen, jullie waren al fantastisch bij mijn afgelopen oproep maar dit is ook best belangrijk.

We zoeken namelijk nog een sponser voor Hans. Hans is pas 65 jaar geworden en enthousiast bij alles wat hij doet. Zijn hobbies zijn fotografie maar hij kan ook ontzettend genieten van muziek maken of nieuwe dingen leren. Hij is op zoek naar een sponser omdat er gewoon dingen zijn die hij mist. Hoe sponser je Hans? 1 keer per maand een pot pindakaas van de AH (vol) , of Speculoos met wat zakken drop en hij is dol gelukkig! De eerste reactie krijgt zelfs een door Hans zelf gesigneerde foto.

Verder ligt mijn terug vlucht datum nu ook vast, ik vertrek 18:10 op 15 december en land 5:25 op dubai, daarna vlieg ik verder om 8:25 om uiteindelijk om 12:40 aan te komen. Deze tijdens kunnen nog veranderen, maar dan kunnen jullie vast mijn welkomstfeestje plannen. Spandoeken en ballonnen zijn zeer welkom.

(Dit is de link om een countdown te bekijken Countdown)

Nu moet ik eerlijk zeggen dat het idee van terug naar huis vliegen me de bibbers geeft, ik ben echt nog lang niet klaar met mijn avonturen!

Wat ook wel even de moeite is om te vertellen, Lineke is geobsedeerd door olifanten piemels. 22-2-2012 zijn we naar een dierentuin geweest waar we ook een olifanten show zagen. Nu was 1 van de olifanten duidelijk een mannetje en die liet het ook hangen. Dat is natuurlijk op een foto gekomen, en elke keer als Lineke die foto ziet komt ze niet meer bij van het lachen. Ik vind het maar een beetje vreemd.

Met het geld wat we over hadden van de kachels zijn we naar de dierentuin geweest afgelopen donderdag. De tjé-tjé’s hadden wel zin in en we waren ook helemaal blij toen het eindelijk donderdag zo ver was. Alle volwassen kregen een kind toegewezen waar je de hele dag verantwoordelijk voor zou zijn. Na anderhalf uur gereden te hebben waren we eindelijk bij de dierentuin en kon de pret beginnen.

De oudere kinderen hadden ontzettend genoten van die dag, en ik genoot op mijn beurt weer van de kinderen. Om 4 uur gingen we moe maar voldaan naar huis. De terug weg ging gelukkig een stuk sneller en we waren met 45 minuten weer thuis.

Foto’s en betere verhalen kunnen jullie krijgen als ik thuis ben.

Morgen is het al weer zaterdag en gaan we naar de Masseur, Shuxi Lu en Jiaoti eten. Kortom een dag om naar uit te kijken.

Ps. Deze blog is extra kort zodat Kevin hem ook kan lezen.

@Laura, Jeroen & kids
Ik zag de foto's op FB. Ik heb wel toegang maar beperkt. Het is erg langzaam en duurt duren voordat je reactie/update is geplaatst.

@ Alie,
Ik zou nederland nooit kunnen vergeten, denk ik. Nog steeds geen post.

@Els,
Hoe de woonsituatie is weet ik niet precies, je hebt vaak een wc, en 2 a 3 kamers. Douchen gebeurt in het plaatselijke badhuis. Meestal leef je met je hele familie bij elkaar. 1 kind, 2 ouders en 4 grootouders.

@Janneke,
Schiet eens op met skype, ik mis je aapjes :p


  • 24 Februari 2012 - 14:53

    Hendrik & Pietertje:

    Goh, ik mis een eervolle vermelding omtrent mij, Pietertje en jouw vriend Herbert! Schaam je niet voor ons!!! Jij hebt Herbert gekozen en iedereen mag het weten!

    xxx Pietertje en Hendrik

  • 24 Februari 2012 - 14:56

    Lineke Dorgelo:

    Het komt nou over dat Tamara een heel normaal kind is, en ik helemaal gek ben van olifanten piemels. Nou moet ik inderdaad vaak lachen als ik die foto's zie. Maar Tamara is ook niet de normaalste in dit huis hoor.
    Ze is aan het oefenen om de dikste boeren te laten. We geven haar steeds cijfers.
    Vind ze zo leuk.
    Ook, is ze al een beetje over haar roggelmisselijkheid heen. En probeert ze dat nou ook zelf.
    Ook heeft ze een leuke vriend ontmoet. Herbert is zijn naam. Hij is heel lief.

    Tamara nog heel veel plezier de laatste dagen. Want voor jou duurt het niet zo lang meer en je tijd is hier voorbij.

    Groetjes van je Chinacollega

  • 24 Februari 2012 - 15:00

    Lianne Slob:

    1 punt voor Lineke! Idd TamaLa, je bent zeker niet de normaalste hier in huis! Dus niet doen Tamala , zoals Zuwei dat zegt whahahahahaha! Je boeren zijn idd steeds ranziger, maar verder ben je wel lief hoor! wahahahahaha.
    Groetjes je andere Chinacollega

  • 24 Februari 2012 - 16:10

    Alie:

    Tamara, wat lees ik nu? Boeren laten? Ben je de goede opvoeding al vergeten? Dat gaat wel heel snel zeg! Hoe moet dat nu als je 16 december thuiskomt? Dan kun je niet eens meer "gewoon (wat is gewoon?) doen.
    Leuk dat jullie hebben genoten in de dierentuin. En ja, die olifant staat wel een beetje voor l.l eigenlijk ;-).
    Nieuwe post afgelopen maandag gepost.
    Knuffel van ons

  • 24 Februari 2012 - 20:14

    Alie:

    (Dit is de link om een countdown te bekijken Countdown)

    ?? welke link ??

  • 25 Februari 2012 - 06:19

    Papa En Mama:

    Ik hoor het al, het niveau zakt steeds verder weg en wij maar hopen dat het aan het eind van het jaar niet onder de streep zit.
    Je had ook leuke foto's via de mail gestuurd.
    De groetjes van mevrouw Rorije, ze is net oma en denkt vaak aan je.
    En weet je de moeder van Lianne werkt bij mevrouw Rorije (hoezo kleine wereld) en papa en ik vinden Lianne precies op haar moeder lijken.

    KUS

  • 25 Februari 2012 - 08:35

    Pim:

    Nou Tamara dat was me weer een mooi avontuur hoor :)

  • 26 Februari 2012 - 19:51

    Janneke:

    die papegaai is erg!!! die olifanten ook trouwens..mmmmm..ik lees nu pas de reacties, die zijn deze keer ook zeker zo interessant......moet ik me al zorgen gaan maken? geniet in ieder geval...en leer dat boeren níet aan 'mijn' aapjes áls ik ooit een keer skype ga krijgen, hoe leuk zo dat zijn!! voor nu via deze weg een kus

  • 27 Februari 2012 - 11:07

    Tineke:

    Klinkt goed :) Die olifanten, tja. Die hebben dat ook.
    Gelukkig kijk je nog niet uit om naar huis te gaan, want dat duurt ook nog even :)

  • 29 Februari 2012 - 21:08

    Gerrit:

    Hoi Tamara,
    Even een kort berichtje: we lezem hier altijd je berichten.
    We nemen alleen niet de tijd om een reactie te plaatsen....
    Die deur waar je voor staat doet me aan de deur bij J&P denken, heb je dat daar vaak?
    Mooi dat we wat foto's zien, blijft altijd leuk.
    We zijn zeker nog niet bezig met je aankomst hier!
    Geniet van alles wat je meemaakt.

    Liefs van de familie Kingma

  • 09 Maart 2012 - 18:13

    Els Eilander :

    Hoi wijffie
    Je geniet volop van de dingen daar maar aangezien jou moeder je het boeren in gezelschap heeft afgeleerd is het voor haar wel zielig als we nu moeten lezen dat je het weer doet
    Nu gaan we Hans dus proberen blij te maken kun je dat spul daar in de grote stad kopen of moet dat worden opgestuurd??Of kan je moeder daar uitleg ingeven ik zie mezelf nog geen pot pindakaas inpakken.
    Fijn dat je gezonde tegenzin hebt om naar huis te komen je jaar is nog niet om en het is een teken dat je geniet van alles .Blijven doen hoor en pas goed op je zelf .gr,Els en Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Guiyang

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 72951

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: