Now that it's raining more than ever... - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Now that it's raining more than ever... - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Now that it's raining more than ever...

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

31 Maart 2010 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Ja, ik ben de afgelopen dagen geïntroduceerd met het Engelse weer. Nederlanders hebben echt geen reden om te klagen hoor. Het heeft hier de afgelopen dagen onafgebroken geregend, en ik hoorde dat het in schotland zelfs gesneeuwd heeft. Dat hebben wij gelukkig niet, ik heb wel genoeg sneeuw gezien de afgelopen winter.

Zoals ik verteld heb ben ik zondag naar St. Johns kerk geweest, een Angelicaanse kerk zo bleek. Ik zoek nog en goed woord om het te omschrijven, maar ik denk dat ik wel kan beginnen met indrukwekkend. Het was een enorm grote kerk. En deed me een beetje denken aan een uitspraak van Rikkert Zuiderveld. "Een hoge kerk is net zoiets als soep kopen voor twee mensen in een tien liter pan." Nu weet ik natuurlijk de precieze quote niet meer, maar het was zo iets als dit. In elk geval, daar deed het me aan denken. Er waren prachtige glas in lood ramen, muur schilderen, dakschilderen en weet ik al niet veel meer. Ik had geen idee hoe druk het zou zijn dus ik ging al vroeg. Was uiteindelijk niet nodig geweest. Ik zat daar, en de Churchwarden kwam naar me toe, (soort koster), hij heette me welkom en was verrassed om te horen dat ik uit Nederland kwam, zijn schoondochter kwam ook uit nederland en ik werd meteen getrakteerd op een scala halve, nederlandse woorden.

Na een tijdje met de man gepraat te hebben liep hij weg en kwam hij terug met alle boekjes en liturgieën die ik nodig zou hebben bij de dienst. Ze hadden een liedboek met 'Angelican hymns' en verder nog 2 liturgieën. 1 ging er over hoe een dienst normaal verliep met alle formulieren erin enzo, dat was wel handig. Ze doen verassend veel in latijn. De andere was geboden aan die dienst, de bijbelgedeelte en psalmen stonden erin, en verder ook nog wat dingen zoals zieken en overledenen enzo.

Ik denk wel dat ik op viel in de kerk, ik was 1 van de weinigen die een stuk jonger was dan vijftig. Voor in de kerk stond een koor, en ik moet zeggen, indruk wekkend hoor, mannen, jongens en vrouw, het klonk als een klok. Het koor bestond uit ongeveer 30 mensen, terwijl in de kerk misschien 50 mensen zaten, niet echt heel gevuld dus. Tijdens de dienst werd veel gezongen, en ze zongen vrij veel op een toon. Behale als ze aan het eind van een vers kwamen, dan gingen ze bij de voorlaatste lettergreep 2 tonen omlaag en bij de laatste weer 1 omhoog, zo kon je altijd horen of je er al bijna was. Daarna praatte de voorganger een half uur over de bijbel gedeelten en dat was het einde van de dienst. (oke, niet helemaal, er werd nog een lied gezongen) Ik hoorde de vrouw naast mij zeggen dat het een verassend korte preek was, terwijl ik daar een half uur heb zitten zweten. Kort? Dacht het niet. Bij de deur was collecte, daar had ik al iets over gelezen in het informatie blaadje, elke week kost de kerk (dienst, onderhoud pastoor, onderhoud gebouw, overige activiteiten) 4.600 pond. Ik vraag me echt af wat ze met dat geld doen. Ik heb in elk geval braaf mijn zakken geleegd en kwam tot de 4 pond en 63 pence. Het viel niet echt op in vergelijking met alle 50 pond briefjes die er lagen.

Ik liep terug (heuvel af, heuvel op) en ik vroeg me af of Sheffield echt maar op 7 heuvels is gebouwd, ik heb altijd het idee dat het er eerder 700 zijn. Ik kan bijna geen heuvels meer zien.

Na dat ik zondag mijn vorige verslag had geplaatst heb ik even gebeld met mijn ouders, je moet ze toch het een beetje het idee geven dat je ze mist. Mensen vertelden mij dat als je heimwee krijgt dat dat gebeurt in de eerste 2 weken. Nou, geen heimwee hier!

Maandag ochtend heb ik baby maaltijden gekookt. Het viel me op dat het er echt verbazend lekker uitzag. Tot dat je de blender erin zet natuurlijk. Toen werden de zoete aardappelen met spinazie en doperwten een vieze groene brei. Gelukkig vinden de babies het erg lekker en is mijn taak volbracht. Gistermiddag heb ik avond eten gekookt, tenminste, het plan was dat ik avond eten zou koken en op de babies zou letten terwijl Linda met Fergus even boodschappen ging doen. Dat ging natuurlijk niet door. Beide babies werden wakker en begonnen me toch te blehren. Niets wat ik probeerde hielp ertegen. Elk trucje wat ik kende, behalve vasthouden en knuffelen. Dus daar zit je dan met 2 babies op je arm terwijl je eigenlijk uien moet snipperen. Maar elke keer als ik ze neerzetten begonnen ze weer te huilen, en dat breekt je hart!

Fergus heeft van iemand een dvd gekregen met 10 afleveringen van Peppa Pig, het is ongelovelijk schattig maar ik kan dat stomme varken niet meer zien. Maar het is Fergus' favoriete dvd dus hij moet en zal hem 2523 keer per dag kijken. Hoera!

De foto van de dag vandaag is van mij en Murray, hij is echt een schatje, en een stuk fijner gebouwd dan Gregor! Ik beloof jullie bij deze dat er na het weekend meer foto's zullen verschijnen!

Oke, dit was het, of nee, toch niet.

Rory had gisteren een soort bijbelclub na schooltijd bij de kerk, en toen hij terug kwam had hij een cadeautje voor mij bij zich. Het was een boek en een kaart waarin een paar mensen mij welkom heette namens de kerk, super leuk!

Dit was het wel echt, de volgende blog zal wel zo ongeveer verschijnen na de pasen!

  • 31 Maart 2010 - 11:06

    Mama:

    Leuk hoor, mis je ons echt niet.
    Leuke kindertjes met grote ogen.

  • 31 Maart 2010 - 13:37

    Lambertjes-losjes:

    Hoi Tamara,

    Wat een verslag! Tja wat ik al op je hyve had gezet, het leven is soms zwaar, zeker met kleine kinderen hihi. Dus als je weer in nederland bent en ik oppas nodig heb ben je all round, zelfs koken kan ik je vooo inzetten?!
    Wel fijn om te lezen dat je zo naar je zin hebt... en zet in je volgende verslag maar in dat je thuis erg mist.... dat is fijn voor je ouders om te lezen hihi
    Groetjes uit ook regenachtig Hooglanderveen
    ps Kaartje voor Lieke houdt ze nog te goed. Je tekening hangt ook nog steeds trots op haar kamer!

  • 31 Maart 2010 - 14:01

    Abigail:

    tamara, ik heb heel veel mailadressen van jou. Naar welke moet ik je mailen want ik moet je iets vertellen!

  • 01 April 2010 - 20:57

    Alie:

    Heb even gegoogled op de kerk. Ziet er inderdaad prachtig uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 72934

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: