Cairns -> Sydney -> Shanghai -> Amsterdam - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Cairns -> Sydney -> Shanghai -> Amsterdam - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Cairns -> Sydney -> Shanghai -> Amsterdam

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

07 Juli 2012 | Australië, Sydney

In mijn laatste blog schreef ik al dat het niet goed ging met mijn oma's en ik heb besloten om toch naar huis te komen. Let op: Dit is een onderbreken van de orginele reis, niet het einde.

Maar meer over dat later.

De dag nadat ik mijn blog schreef ging ik dus op een tour van de Great Ocean Road, oftewijl een stuk kust van Victoria, maar dat wil niet zeggen dat het niet mooi was.

Veel toffe dingen gezien zoals papegaaien, mooie kust, de 12 apostelen en meer.

De dag daarna vloog ik naar Cairns en besloot ik ik om toch naar huis te komen, dus mijn volgende dag was ik bezig met het cancellen van tours en overnachtingen en het boeken van een vliegticket.

Gisteren, 6 juli, ging ik Snorkelen in het Great Barrier Reef. Om 7 uur moesten we bij de boot zijn en met een groep van 15 man gingen we de zee op naar oost timor. Ze hadden al gewaarschuwd dat het vrij rus was, maar dat was te zacht gezegd, 5 mensen hebben het grootste gedeelte van de heenweg over een bruin zakje gehangen. Ik had nergens last van, gelukkig.

Eenmaal aangekomen was er eerst een hele lijst met instructies voordat we ons in een wetsuit moesten hijsen.

Daarna gingen we naar het einde van de boot om vervolgens in het water te gaan. Nu kan ik best goed zwemmen, maar dit was wel wat anders dan je huis tuin en keuken zwembad. Aangezien ik het niet helemaal goed deed kreeg ik meer zeewater binnen dan goed voor me was. Maar goed, na 100 meter door de golven te hebben geploeterd waren we boven het reef en wow, dan vergeet je echt even alles voor een tijdje. Niet alleen prachtige kleuren van het koraal, maar ook de vissen hebben de meest bijzondere kleuren.

Na 2 uur te hebben gesnorkeld was ik bekaf. Niet alleen het zwemmen is vermoeiend maar ook een slok zeewater die je zo nu en dan binnen krijgt is niet al te goed voor je.

Eenmaal weer op de boot, en dat was ook een avontuur opzich, lekker afgedroogt en aangekleed en toen was het tijd voor lunch. Alleen ik voelde me niet zo heel goed. Na een half uur bleek waarom toen al het zeewater weer uit mijn mag kwam zeggen. Na het overgeven voelde ik me echt direct beter.

Na de lunch was er een 2e ronde voor wie wilde, maar mijn benen voelden nog als noodels, dus ik ben niet gegaan. Om een uur of 4 waren we weer terug waarna ik me naar het vliegveld haaste om toen naar Sydney te vliegen.

Daar heb ik een nachtje geslapen om vanmorgen fris en fruitig (oke, niet zo heel erg, korte nachten, veel spierpijn) weer wakker te worden en naar het vliegveld te gaan. Op het station bleek de trein vertraging te hebben, maar dat was niet erg, want ik was ruim op tijd.

Op het vliegveld keek ik waar ik moest inchecken en er was 1 vlucht naar Shanghai po het bord, maar die vlucht had ook 3,5 uur vertraging. Dus even gecheckt en ja hoor, dat was mijn vlucht. 3,5 uur vertaging betekende ook dat ik mijn aansluiting naar Amsterdam ging missen.

Dus met een zwaar hard sloot ik me aan in de incheck lijn. Gelukkig had China Eastern al voorzien door me op een vlucht te boeken die 13 uur later ging. Geen probleem, ze zouden me onderbrengen voor de nacht en ik kreeg maaltijd bonnen in de hand gedrukt.

Natuurlijk is het balen, maar uit eindemlijk moet je ook de positieve punten zien, had ik die 2 vluchten niet op 1 ticket geboekt was ik die laatste vlucht kwijt geweest, had ik zelf wat moeten regelen.

Nu land ik dus rond 18:00 op schiphol, zondag avond. Verrekend met jetlag time betekend dit dat het 2 in de nacht is voor mij. Hoera.

Voor mensen die me op willen zoeken, bel even op 038 4470045 om te zien of ik thuis ben.

Foto's van het GBR komen laten,die moest ik maken met een onderwater camera die op de ouderwetse manier ontwikkeld moet worden. Dat was het voor nu, tot straks in Nederland.

  • 07 Juli 2012 - 07:17

    Papa En Mama:

    Nou dan hoeven we niet zo vroeg uit bed morgenvroeg
    voor ons nog 1 nachtje slapen en dan kunnen we je een echte knuffel geven

  • 07 Juli 2012 - 07:18

    Joan:

    Goede reis terug!

    -X-

  • 07 Juli 2012 - 07:35

    Alie:

    Fijn dat we je snel zullen zien. Oma is er vol van dat je komt, ze vertelt het tegen iedereen. Jammer dat ze nog 12 uurtjes langer moet wachten.
    Knuffel van ons

  • 08 Juli 2012 - 15:11

    Janneke:

    ik ga je gauw knuffelen

  • 08 Juli 2012 - 20:21

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )


  • 15 Juli 2012 - 19:38

    Tim:

    He tamara,

    Hier ben ik alsnog op je site komen kijken. Ik hem hem ff goed door spitten.
    Heb er erg veel zin in. Ik kijk uit na de mooie foto's en verhalen, als die nog ergnens
    te vinden zijn. Ben namelijk niet zoon held in computers. Maar de site ziet er erg leuk uit.
    Erg mooi dat je dit alles laat zien en beschrijft. Nog fijne dagen toegwenst in Nederland en
    we zien mekaar wel weer als het aan mij ligt;):D En ik ga zo nu en dan ff reacties zetten
    onder die vette foto's

    Groetjes timm

  • 22 Juli 2012 - 16:44

    Tim:

    He,

    Het is maar goed dat je op dit moment niet in peking bent,
    of te wel dat je daar al een tijdje weg bent, want het is daar
    op het moment noodweer. weet niet of je dat hebt meegekregen
    Niet zo best..

    groetjes

  • 24 Juli 2012 - 16:59

    Tim:

    Hee Tamara,

    Ik heb alles vanaf het begin af gelezen en gezien.Super indrukwekkend allemaal.
    En respect dat je dat allemaal zo zelf kan regelen en al die contacten die je daar maakt.
    Dat zie ik mijzelf niet doen. Als ik nog een keer zoiets wil doen dan weet ik waar ik
    terecht kan:D De foto's zijn ook super gaaf! Ik ga je vanaf proberen te volgen, zodat
    ik een beetje bij de tijd blijf. En trouwens lijkt mij het ook wel leuk als je af en toe wat
    vertelt over hoe het gaat met je relatie met God(A) Zo kan het thuisfront je ook bemoedigen
    en helpen. Das nooit verkeert. Volgensmij ga je alweer bijna weg. Ik hoop dat je veel plezier
    zult beleven de komende tijd! Trouwens ook in Hongkong is het één en ander gebeurt, zoals
    in China. Je treft het wel! Nou dag dag.

    Groetjes Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 72899

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: