Patat met Kuàizi - Reisverslag uit Guiyang, China van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Patat met Kuàizi - Reisverslag uit Guiyang, China van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Patat met Kuàizi

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

12 Maart 2012 | China, Guiyang

Ik ga stiekem niet vertellen wat Kuàizi zijn, en dan ben ik benieuwd wie het gaat googlen. Maar zo gaat dat dus, Nederlands mixt hier met Chinees.

Nieuwe week, nieuwe blog. Helaas moet ik vertellen dat de tijd vliegt, ik ben hier al weer een maand. Aan de ene kant voelt het alsof ik hier net pas ben terwijl aan de andere kant voelt het alsof ik hier al jaren rond loop.

Afgelopen zaterdag hebben we Anna opgehaald voordat we naar de Masseur gingen, en daarna zijn we naar de Crea Tea gegaan om even wat te drinken voordat we gingen shoppen. Onderweg kochten Lianne, Ik en Lineke een loempia, die echt ontzettend lekker was. Lineke vond hem wel een beetje scherp dus die haalde de vulling eruit.

Je raakt hier steeds meer gewend aan scherp eten. Ik eet steeds meer en vaker vrijwillig scherp eten en vind het nog lekker ook. Over eten gesproken, wat is Chinees eten ontzettend fijn. Je krijgt een bakje met rijst en dan staan er verschillende borden op tafel, meestal is dit groente en omelet. Je vult dan je bakje met eten en eet dit op. Met stokjes natuurlijk. Vooral de tofu vind ik hier vaak erg lekker.

Maar goed, ik hielp Anna met het kopen van wat anders, want die wilde liever wat anders dan een loempia, en die chinees van het kraampje vond het helemaal bijzonder dat ik (een klein beetje) Chinees sprak. Daarna gingen we dus naar de Crea Tea waar ik weer Hot Chocolate had. Normaal gesproken houd ik niet zo van chocolade melk, maar deze is echt super lekker.

Daarna gingen we dus naar Shuxi Lu waar we zoals altijd rond hebben gekeken en het een en ander hebben gekocht. Lineke had extentions laten zetten die ik er trouwens woensdag avond al weer uitgeknipt had. (ghe he he)

Anna moest op tijd weer thuis zijn om te helpen met het eten, dus nadat we die op de bus hadden gezet zijn we met zijn drieën Jiaozi zijn eten in de ‘eetschuur’ zoals ik het in mijn hoofd noem.

Na met de taxi naar huis te zijn gegegaan was de zaterdag al weer zo goed als voorbij.

Zondag zijn we wezen koffie drinken bij de zus van Marianne. Daarna gingen Lianne en Lineke weer shoppen op Shuxi Lu, maar ik had geen geld en eigenlijk ook geen zin. Daarom heb ik met XW koekjes gebakken.

Dinsdag zijn we na het avond eten met de taxi (illegale, ja ja) naar Shaugur gegaan om daar bij de Wall-Mart iets te kopen voor de baby hier. Nu ging het op de heen weg wel redelijk goed, de taxi chauffeur heeft maar 1 keer de weg moeten vragen. De terugweg was een heel ander verhaal. We zijn half Guiyang rond gereden en de taxi chauffeur heeft 2 keer moeten bellen maar uiteindelijk waren we toch weer thuis.

Verder heb ik echt wel een beetje een gevoel dat ik Chinees begin te worden. Ontbijten met gefrituurde, chinese hap. Staren naar buitenlanders, en boeren en scheten. Je leert een land het beste kennen als je deelt neem aan de cultuur zeggen ze altijd.

Afgelopen zondag had ik een beetje pech, in de overvolle bus waar je staat tussen de stinkchinezen is mijn portomonee uit mijn tas gestolen. Mijn ID kaart, creditcard en ongeveer 100 euro weg. Dat is wel even balen. Creditcard meteen geblokkeerd. Ik zou aangifte kunnen doen van diefstal, maar daar doen ze hier in China dus helemaal niets mee.

Vandaag is alweer mijn laatste hele dag in Guiyang want morgen vliegen we naar Shanghai. Aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant ga ik die kinders super missen.

Destemeer reden om hier nog eens terug te komen.

Dit is het voor nu,

Tai Jing Guiyang, Ni Hao Shanghai!

  • 12 Maart 2012 - 13:29

    Lineke Dorgelo:

    Doeeeeeeeei Tamara! Het was heel gezellig hoor!

  • 12 Maart 2012 - 13:45

    Lianne Slob:

    Joepie...ik weet wat kuàizi is!!!!

  • 12 Maart 2012 - 14:07

    Janneke:

    drinkwater volgens google....

    balen van je portomonee!! wat nu? sterkte met afscheid nemen en goede reis straks, liefs!!!

  • 12 Maart 2012 - 14:17

    Riet De Groote :

    hoi Tamara,

    Lekker gegeten met eetstokjes?
    Leuk net je verslag weer gelezen, je ziet toch maar een boel.
    Nog veel plezier en kijk uit( zodat je niet nog eens een knip kwijt raakt).
    Groetjes,
    Albert en Riet en een pootje van Lotje.
    Hoe is het weer daar?

  • 12 Maart 2012 - 17:00

    Papa En Mama:

    Ja ja, maar volgens het gemeentehuis moet je wel een politieverslag hebben maar dat zien we in december dan wel weer,
    Het haren avontuur van Lineke had ik al gelezen op haar blog.
    Ik zal m'n best doen bij de bank en ik laat het nog wel horen.
    Goede reis samen met Lineke en veel plezier in Shanghai.
    En als moeder zeg ik ook nog pas goed op jezelf en je spullen.
    We zien wel wanner we skypen anders nemen we de laptop mee naar de winkel.
    Oh ja oma mag morgen of overmorgen naar huis moetn we nog maar even zien hoe we dat doen met de skype want op Rehoboth is geen draadloos internet.
    Doei

  • 12 Maart 2012 - 17:24

    Alie:

    Zo te lezen shop je heel wat af. Je zou een shop-a-holic worden ;-). Wel erg jammer van je portemonnee en het geld. Kun je nog wel pinnen zonder creditcard?
    Misschien is het slim om kopietjes van belangrijke papieren mee te nemen en de originelen op je kamer of, beter nog, in een kluisje bewaren? Maar op dat idee was je misschien zelf al wel gekomen.
    En ja, ik weet nu ook wat kuaizi zijn.
    Heel veel plezier in Sjanghai!

  • 12 Maart 2012 - 20:39

    Nanda:

    Kuàizi, is dat geen kwasie-bestek..? :-) Wat een gedoe joh, met je portemonnee... :-( Wens je een goede reis verder! Shalom!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Guiyang

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 72887

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: