Super Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Vels - WaarBenJij.nu Super Shanghai - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Vels - WaarBenJij.nu

Super Shanghai

Door: Tamaravels

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 Maart 2012 | China, Shanghai


Als eerste wil ik even sorry zeggen voor het feit dat er zowel deze als vorige keer geen foto’s bij zijn. Internet is hier langzaam en het uploaden is zo goed als onmogelijk. Hopelijk gaat het in Hong Kong beter.

Gisteren of eergisteren kreeg ik al bericht van de verzekering dat ze geld op mijn rekening hadden gestort ter compensatie van de schade. Ideaal toch? Binnen 4 dagen alles geregeld, ik zeg; dikke pluim voor Ohra.

Maar goed, afgelopen dinsdag heb ik dus alweer afscheid genomen van Guiyang. Wat zal ik die kinderkens daar missen. Na iedereen even een knuffel of een kus te hebben gegeven gingen we naar het vliegveld. Met een dubbel gevoel verliet ik het ‘echte’ china. Als het even kan kom ik hier zeker wel weer terug. (*kuch*volgend jaar februari*kuch*)

Samen met Lineke werd ik naar het vliegveld gebracht door Hans en Xiao Tzun. Alles ging goed en binnen de kortste keren zaten we in de lobby te wachten. Ook het vinden van het hostel ging heel goed, we hebben een kamer met 2 enkele bedden, wat gammele stoelen en andere spullen en een badkamer. Niets te klagen dus. Na het installeren van wat spullen zijn we naar de McDonalds wezen eten op Lineke’s verzoek, die smachte namelijk naar ‘echte’ hamburgers. Na het eten gingen we weer naar het hostel.

De bedden hier zijn echte hostel bedden, dat betekend dat ze vrij hard zijn. Nu was dat voor mij geen probleem maar Lineke vond het minder leuk. Die heeft dan ook niet zo lekker geslapen en was blij toen het de volgende morgen een fatsoenlijke tijd was om op te staan. (Ze klaagde zelfs zo over het bed dat ik haar ’s avond mijn deken ook heb gegeven, kon ze daar extra op liggen. Ik slaap net zo lekker in mijn slaapzak.)

De volgende dag gingen we doen waar Lineke al een maand naar uitziet, we gingen namelijk naar de beroemde sky-line van Shanghai! Na wat langs het water te hebben gewandeld, talloze foto’s te hebben gemaakt gingen we verder. Het was echt super lekker weer en zonder jas buitenlopen was goed te doen.

Daarna hebben we kaartjes gekocht om door de bund sightseeing tunnel te gaan. (Een tunnel onder de huang pu rivier door, wat een verspilling van geld.) en om naar de hoogste observatry ter wereld te gaan, namelijk die in SWFC. Op de 100e verdieping, 474 meter hoog kun je als bezoeker prachtige foto’s maken en dingen zien als je een kaartje hebt. Met zonsondergang en in het donker hebben we echt hele mooie foto’s gemaakt en genoten van het uitzicht. Als je ooit nog eens in Shanghai bent is het een echte aanrader.

Wat ook heel bijzonder was en de moeite waard om te noemen waren de wc’s. Het waren namelijk WC’s met verwarmde wc-brillen en een ingebouwd straaltje om de boel daar beneden even ‘voor te spoelen.’ Die wc had meer knopjes dan de gemiddelde telefoon.

De volgende dag wilden we Shanghai stadion bekijken. Het was vrij makkelijk te vinden en een bijzonder groot gebouw. Helaas was het niet open voor bezichtigingen dus gingen we verder. Het weer zat ook niet echt mee want het was de hele dag regenachtig. Na het stadion kwamen we terug op de Yu Yuan toeristenmarkt. Hier heb ik voor Lineke lichtelijk afgedongen, een chinees jurkje van Y65 naar Y25 en een super mooi spiegeltje met kammetje van Y85 naar Y35, voor mezelf had ik ook nog wat gekocht, 4 cadeautjes voor 2 kleine achternichtjes. Eerst wilde ze Y35 per stuk hebben, maar uiteindlijk heb ik er 4 voor Y50 gekocht. Geslaagde middag.

Die avond hebben we Nanjing Lu bij nacht bekeken. Dat waren echt een hele hoop lichtjes ;).

Vrijdagmorgen begonnen we door naar de Jing’an tempel te gaan. Het was 1 van de vele boedistische tempels hier in China, niet echt bijzonder. Ook vonden we de fresh-mart, een supermarkt met echt onzettend veel buitenlandse producten. We hebben onze ogen uit gekeken. Van Remia knoflook saus tot Haribo drop, het was er allemaal.

Daarna kochten we een ticket voor Shanghai Big bus toers. Je rijd dan in een touristische bus door de stad terwijl ze je van alles vertellen, wel heel leuk.

Omdat we niet geluncht hadden wilden we vroeg eten, dus op naar de het winkelcentrum. Na het eten wilden we weer verder met de bus, maar het bleek dat de tochten stopten om 5 uur, jammer, maar gelukkig is je ticket 24 uur geldig dus we konden de volgende dag gewoon weer verder.
Die avond namen we een treintje over Nanjing Lu waar ik een bijzonder filmpje van heb gemaakt. Dat zal ik ook nog wel eens uploaden.

Deze morgen zijn we naar de dierentuin geweest, die echt wel mooi was, gelukkig een heel stuk beter dan Beijing. Ze hadden er enorme goudvissen, (de goudvissen van HJ en Josien zijn er niets bij) en een hoop dieren. Ook hadden we edelpapegaaien (mijn fa vorieten) en Panda’s (die lineke graag wilde zien). Helaas zagen we van de nijlpaarden alleen de kont.

Daarna gingen we nog een rondje doen met de bus tocht. Na de bustocht gingen we opzoek naar de Tesco’s, een brits supermarktketen waar we op zoek gingen naar producten voor Hans en Marianne. Daarna richting het hostel waar ik nu dit verhaal zit te typen.

Morgen is al weer mijn laatste dag in Shanghai. Lineke vliegt om 4 uur in de middag en mijn trein vertrekt om half 7. Het is een treinrit van ‘maar’ 16 uur. Ik kon kiezen tussen een stoel en een zacht bed. Aangezien het verschil 50 euro is was de keuze snel gemaakt.

De 19e en 20e ben ik in Hong Kong om de 21e in de morgen naar Bangkok te vliegen! Wat heb ik er zin in.

Waar ik wel een beetje tegen op zie is om alleen verder te gaan. Ik heb de afgelopen 7 weken een ontzettend gezellige tijd gehad, en straks ben ik weer alleen op pad. Gelukkig komt het allemaal goed, ik heb ontzettend zin om naar Thailand te gaan, regelmatig hebben ik van Dhr. Kieskamp gehoord hoe mooi het is, maar nu ga ik het dus zelf doen.

Volgende blog dus over een paar dagen vanuit Hong Kong of Bangkok!

Liefs Tamara

  • 17 Maart 2012 - 13:50

    Alie:

    Wat maak je veel mee zeg! En wat zie je veel. Ik was al jaloers, het wordt bijna nog erger ;-).......
    Op Google zag ik dat Shanghai echt een supermooie stad is, met veel hoogbouw. De sloppenwijken zullen wel net zo armoedig zijn als overal, maar dat laten ze niet uitgebreid zien natuurlijk.
    In het begin heb je je in je eentje prima gered, het gaat je hierna ook zeker weer lukken! Ik las van de week een leuk verhaal over een Nederlandse vrouw van dik 70+ die helemaal gek is van backpacken. Omdat ze weinig geld heeft maakt ze altijd gebruik van hostels. Het schijnt dat iedereen haar daar vertroetelt omdat ze altijd en overal de oudste gast is. Ze is in haar eentje de hele wereld (in etappes) al over geweest. En wat dacht je wat? Met ROLLATOR, omdat ze slecht ter been is. Zie je oma Rave al ;-) ?
    Knuffel

  • 17 Maart 2012 - 15:22

    Lianne Slob:

    Hey Tamara, wat een leuk verhaal! En wat een belevenissen allemaal! Erg leuk hoor. Ik ben weer in Nederland en ben wel een beetje jaloers op je hoor... Maar meid, geniet er maar heel veel van! Oh ja, mijn koffer is zoekgeraakt in Parijs, dus ik heb je spullen nog niet bij je ouders kunnen afleveren. Als het een beetje meezit krijg ik morgen mijn koffer (wat ook wel mag naar 4 dagen..) en dan hoop ik jouw spullen in Wapenveld te kunnen brengen. Succes met je 16 uur durende treinreis en veel plezier met alles! Grtz Lianne

  • 17 Maart 2012 - 18:36

    Jess\:

    Ik wordt hier echt wel jaloers van. Maar oooh wat een toffe dingen maak je mee! We moeten snel weer een skypen vriend! Het is nog steeds lekker druk in de winkel en behoorlijk wat klanten leven nog steeeds met je mee en vragen trouw hoe het met je is! Wat fijn om te horen dat je 't zo cool hebt. Ik zou willen dat ik een kijkje kon nemen. En load maar snel foto's up ja. We skypen! Liefs!

  • 18 Maart 2012 - 19:00

    Papa En Mama:

    nu pas je blog gelezen we hopen dat je het leuk hebt in Hongkong enzoals ik lees s Lineke al weer in Nederland. We zien haar vanzelf verschijnen als ze de spullen heeft.

    Knuffel

  • 19 Maart 2012 - 12:07

    Janneke:

    ben ik 2 dagen off-line, mis ik je blogg...afscheid inmiddels genomen van Lineke, zal wel weer een appart gevoel zijn, weer alleen verder na zo'n intensieve periode beide 'chinezen'. We zullen weer bidden dat je mooie mensen mag ontmoeten en Gods armen om je heen mag voelen. We weer gave dingen gezien zeg!! al die beelden pakt niemand je ooit af! Dikke knuffel
    de 'Plasjes' Zodra het weer kan maar wer es skypen, (hopelijk ligt Daan dan niet overgevend en koorstig op de bank) liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Tamara

Actief sinds 24 Feb. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 72881

Voorgaande reizen:

08 Januari 2012 - 16 December 2012

Mijn wereldreis!

14 Maart 2010 - 11 Augustus 2010

Engeland reis.

Landen bezocht: